کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زرین پلاس بازیگر جدید بازار Cashback

رونمایی از نوآوری تازه زرین پال؛

اپلیکیشن امتیاز که از سال ۹۸ در زمینه خدمات تبلیغات فعالیت خود را آغاز کرده بود، پس از ادغام شدن با زرین پال، نام خود را به زرین پلاس تغییر داد و از ابتدای سال ۱۴۰۰مسیر  فعالیت خود را با ارائه سرویس Cashback شروع کرده است.

در نشست خبری رونمایی از زرین پلاس که چهارشنبه ۱۹ آبان با حضور پویا رجامند مدیرعامل زرین پلاس، مهدی رشیدیان مدیر عملیات زرین پلاس و مصطفی امیری مدیرعامل زرین پال برگزار شد، رجامند اعلام کرد که زرین پلاس تا کنون ۲ هزار فروشگاه در سطح شهر تهران را در سرویس خود ثبت کرده است و به ۱۰۰ هزار کاربر خدمات ارائه داده است.

پویا رجامند، مدیرعامل زرین پلاس، ضمن اشاره به اینکه پس از ادغام شدن اپلیکیشن امتیاز با زرین پال خدمت «دریافت پاداش نقدی از فروشگاهای فیزیکی» به این اپلیکیشن اضافه شده است گفت: «تاکنون ۲ هزار فروشگاه در تهران با این پلتفرم همکاری می‌کنند و قرار است که تعداد این فروشگاه‌ها به ۱۰ هزار مورد در تهران برسد و همچنین تا پایان سال خدمات خارج از تهران را هم اضافه خواهیم کرد.»

رجامند با بیان اینکه سابقه فین‌تکی زرین پال و شناخت آنها از آمار و ارقام بازار به فعالیت زرین پلاس کمک می‌کند گفت: «ترکیب ادتک و فین‌تک با یکدیگر جزو کارهای قبلی زرین پال بوده است و این سوابق نوید این را می‌دهد زرین پلاس قرار است از سایر محصولات Cashback در بازار متمایز‌ شود.»

مهدی رشیدیان، مدیر عملیات زرین پلاس نیز در این نشست ضمن اشاره به این نکته که تجاری‌سازی زرین پلاس از اواخر سال ۱۳۹۹ شروع شد بیان کرد: « در حال حاضر ۸۳ هزار کاربر داریم و به‌زودی دریافت تسهیلات را برای کاربرانمان خواهیم داشت که تسهیلاتی خرد و کوتاه‌مدت خواهد بود و از مشتریانمان هیچ‌گونه سود بانکی دریافت نمی‌کنیم. قصد ما این است که در فاز اول تا سقف ۵ میلیون تومان با کمک برخی بانک‌ها این خرده وام‌ها را به مشتریان خود ارائه دهیم تا نمودار خرید مردم که در روزهای پایانی ماه افت می‌کند و پس از دریافت حقوق‌ها دوباره رشد می‌کند تبدیل به یک نمودار صاف شود.»

رشیدیان در بخش دیگر توضیحات خود بیان کرد که برنامه زرین پلاس تا پایان سال این است که ۳ هزار فروشگاه دیگر را هم به سرویس خود اضافه کند و به رقم پنج هزار فروشگاه در تهران برسند. مدیر عملیات زرین پلاس می‌گوید: «۸۵ درصد فروشگاه‌های ما به‌صورت روزانه تراکنش دارند و تعداد تراکنش روزانه به ۲ هزار مورد رسیده و مسیر جذابی طی شده است.»

رشیدیان همچنین گفت برنامه دیگر زرین پلاس وارد شدن به بازار استان‌های دیگر و ابراز امیدواری کرد که محصول آنها به چرخه اقتصاد کمک کند. او بیان کرد که آنها می‌توانند با توسعه کسب‌وکار خود به احیای کسب‌وکارهای محلی و خرد کمک کنند.

مصطفی امیری، مدیرعامل زرین پال هم که دیگر حاضر در این نشست بود با اشاره به اینکه درصد  رشد تراکنش اینترنتی تفاوت زیادی در دوران پاندمی کرونا نداشته است گفت که قصد انها ورود به بازار فیزیکی بود و بهترین همکاری برای ورود به این بازار را در تیم زرین پلاس پیدا کردند: «ما همیشه محتاط هستیم‌ و این شاید باعث شده انتقاداتی به عملکرد ما وارد شود‌ اما بازهم با طمانینه پیش رفتیم تا جایگاه این گروه را آرام آرام پیدا کنیم. این مسیر جذاب را طی کردیم و توسعه محصول جدید شروع شد و همکاری پی‌اس‌پی‌ها و بانک‌ها و بقیه نهادها لازم بود. محصول اولیه در آخرین روزهای ۹۹ عرضه شد و در نهایت در سال ۱۴۰۰ زرین پلاس عرضه شد.»

مدیرعامل زرین پال همچنین گفت که این شرکت یک کسب‌وکار B2B است‌؛ بدین‌معنا که به کاربر نهایی خدمت‌رسانی نمی‌کند و به همین دلیل ممکن است کاربران آن‌ها را نشناسند. در نتیجه قرار است در زرین‌پلاس به‌تدریج خدماتی ارائه شود که کاربر نهایی به آن‌ها نیاز روزانه و اساسی دارد؛ خدماتی همچون خرید شارژ، پرداخت عوارض بزرگراهی، پرداخت قبض، پرداخت با کد QR و کارت  به کارت.

او تصریح می‌کند زرین پلاس بازوی کاربرمحور یا طرف کاربر زرین پال است و همچنین یکی از مهم‌ترین دلایل زرین‌پال برای سرمایه‌گذاری روی اپلیکیشن امتیاز، دسترسی به مخاطب نهایی بوده است. او اضافه کرد: «خط قرمز ما، دخالت مستقیم در خدمتی است که به پذیرندگان و شریکانمان ارائه می‌دهیم.»

امیری در پاسخ به این سوال خبرنگار کارنگ که با حضور زرین پلاس به‌عنوان بازیگر جدید در این حوزه و رشد تعداد بازیگران در آینده چه اتفاقی را در بازار Cashback شاهد خواهیم بود گفت: ««بازار Cashback پیش از ورود کارت‌های اعتباری هم در دنیا رواج داشت و اما در ایران این مساله چندان مورد توجه قرار نگرفت. در حال حاضر تیم‌های زیادی روی این حوزه کار می‌کنند که این مساله خود یک رقابت به وجود می‌آورد و شخصا باور دارم رقابت می‌تواند باعث پیشرفت در این حوزه بشود. رقابت با تیم‌های خوب و کاردرست در این حوزه به نفع تمامی بازیگران و ترویج این فرهنگ است که ما هم از آن استقبال می‌کنیم.»

امیری در ادامه این نشست یک دلیل مهم زرین پال برای تغییر بازار خود و سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر را این موضوع توصیف می‌کند که رقابت غیرمنصفانه‌ای درخصوص پرداختیارها و اپلیکیشن‌های پرداخت کشور جریان پیدا کرده و آن‌ها را ملزم می‌کند تنها به کسب وکارهایی خدمت بدهند که نماد اعتماد الکترونیکی دارند.مدیرعال زرین پال افزود: «تا امروز ۹۲ هزار نماد اعتماد اعطا،۳۰ هزار نماد منقضی شده و بیش از ۶۰ هزار نماد نیز فعال است. طبق گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی که نماد اعتماد اعطا می‌کند، ۳۸ هزار کسب و کار دارای ای‌‌نماد، در زرین پال درگاه پرداخت دارند. در کل ۵۰ هزار کسب‌و‌کار از خدمات زرین پال استفاده می‌کنند و مشخص است امروز تأثیری که یک مجموعه خصوصی همچون زرین‌پال روی توسعه تجارت الکترونیکی گذاشته، از مرکزِ به‌اصطلاح توسعه تجارت الکترونیکی بیشتر است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/tmtn
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.