کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زمستان پشت زمستان

آخرین وضعیت یک کسب‌وکار بین‌المللی

یادداشتی از امیر ملااحمدی، مدیر IPD بیمارستان پیامبران/ این روزها که ایران‌هراسی یکی از تاکتیک‌های معاندین است، هیچ صنعتی مانند گردشگری سلامت نمی‌تواند نقشه‌های آنها را نقش بر آب کند.

چرا می‌گویم گردشگری سلامت و چرا گردشگری نه؟ گردشگری به‌تنهایی شاید این پتانسیل را نداشته باشد و گزینه‌های بسیار دیگری برای گردشگران وجود داشته باشد که ترجیح بدهند به آن مقاصد سفر کنند، اما به واسطه درمان‌های باکیفیت، تجهیزات پزشکی به‌روز و هزینه‌های رقابتی، ایران در منطقه حرف برای گفتن دارد و اتفاقاً باید در چنین شرایطی که تمام تبلیغات رسانه‌های معاند علیه ایران است، این راه هرچه بیشتر و راحت‌تر برای گردشگران هموار شود. همان‌طور که تا پیش از این هم گردشگران وقتی به ایران سفر می‌کردند، همواره حیرت‌زده از تصور قبلی‌شان سخن می‌گفتند. این صنعت مانند یک نهال نحیف است که زمستان پشت زمستان به خود می‌بیند.

دوره کرونا را همگی به خاطر داریم. تفاوت موقعیت فعلی با دوران کرونا این است که در دوران کرونا اگر فعالیت‌ها متوقف شد، انگیزه‌ای وجود داشت که پس از مرحله کرونا همه امید به رشد بازار داشتند. طی این مدت کسانی که توانستند در این بازار بمانند، سعی کردند زیرساخت‌های خودشان را قوی‌تر کنند تا برای روزی که کرونا از بین می‌رود و روند مثبت بازار گردشگری سلامت می‌رسد، با حداکثر ظرفیت بتوانند خدمت‌رسانی کنند.

یعنی دقیقاً همین امروز. امروز، زمان برداشت کسانی است که در دوره کرونا بی هیچ حمایتی تاب آوردند و چراغ گردشگری سلامت ایران را روشن نگه داشتند، اما با وضعیت فعلی اینترنت و کانال‌های ارتباطی می‌شود گفت زمستانی دیگر نهال نحیف گردشگری سلامت را تهدید می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/saz4
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.