رسانه اقتصاد نوآوری ایران

زن بودن در دنیای جدید

آیا آموزش‌های کسب‌وکار برای زنان و مردان متفاوت است؟

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

این روزها عناوین دوره‌های آموزشی متنوعی به گوشمان می‌خورد که به شکل تخصصی سعی دارند مباحث کسب‌و‌کار زنان و کارآفرینی زنان را آموش دهند، اما آیا فرقی میان زنان و مردان در این زمینه وجود دارد که زنان را نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی خاص می‌کند؟

در حقیقت دانش و ترفندهای ایجاد و رشد کسب‌وکار، تقسیم‌بندی زنانه و مردانه ندارد، اما در چندین بخش زنان بیشتر به فراگیری دانش‌ها و مهارت‌های خاص احتیاج دارند.

برخی مطالعات که به مدت 20 سال به بررسی رفتارهای مدیران و زنان صاحب کسب‌وکار پرداخته‌اند، رفتارهای زنان موفق در همین شرایط اجتماعی کنونی را مورد واکاوی قرار داده‌اند. آن‌ها چندین اصل در آموزه‌های کسب‌وکار زنان را کشف کرده‌اند که مختص این بخش از جامعه است.

مهم‌ترین بخش این آموزه‌ها توانمندسازی ذهنی و قدرتمند شدن زنان برای جنگیدن و کسب نتیجه در محیط و ساختار مردانه است. بخش دیگر این آموزه‌ها بر ایجاد تعادل درونی و بیرونی بین نوسانات کاری و نوسانات فیزیولوژیک در محیط پیچیده کار و خانواده تأکید دارد.

اصل دیگر درباره توانمندسازی زنان در مواجهه و شناخت تعارضات جنسی است که بر شناخت و تفکیک رفتارهای عادی و تعارضات جنسی و نحوه مواجهه با‌ این دست اتفاقات تمرکز می‌کند تا زنان راحت‌تر بتوانند این تعارضات را کنترل و حل کنند.

در بخش پایانی و بسیار مهم این آموزه‌ها، بر انتقال تجربه بین زنانی که در محیط کسب‌و‌کار فعال هستند، تمرکز می‌کند. این تجارب و ترفند‌های نانوشته به خاطر تازه و منحصربه‌فرد بودن، سهم بسیار مهمی در آموزه‌های کسب‌وکار مختص زنان دا

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/6q29
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.