کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور منتشر کرد / تعرفه خدمات فناوری اطلاعات ۵۵ درصد افزایش یافت

 سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، نسخه یک سند تعرفه ۱۴۰۲ خدمات فنی-تخصصی انفورماتیک را منتشر کرد که بر اساس آن نرخ خدمات حوزه فناوری اطلاعات نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد افزایش داشته است.

 تعرفه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار، سخت‌افزار، خدمات فنی زیرساخت فناوری اطلاعات، خدمات مرکز داده، خدمات امنیت فناوری اطلاعات و خدمات مشاوره و… در این سند تعیین شده است. طبق اعلام سازمان نصر کشور در این نسخه آخرین اصلاحات مصوبات شورای عالی کار و هیئت وزیران در خصوص نرخ حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۲ اعمال شده است. همچنین گفته شده که  نسخه‌های جدید این سند، با توجه به نظرات کارشناسی کمیسیون‌های سازمان، درخواست‌ها و بازخوردهای خبرگان، به‌روزسانی و ارائه خواهد شد.

در فصل چهارم تعرفه‌‌های ابلاغی نصر، نرخ سخت‌افزار مشخص شده است. در این بخش تعرفه هر ساعت کار با اینترنت ۲۴ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده یا برای ساخت ایمیل هزینه ۲۱ هزار و ۱۰۰ تومان در نظر گرفته شده است. همچنین نصب بازی ۴۱ هزار و ۹۰۰ تومان، تعمیر درایور ۲۳۱ هزار تومان و تعویض صفحه‌کلید نوت‌بوک نیز 355 هزار تومان هزینه دارد.

 همچنین تعرفه هزینه نرم‌افزارهای ویژه تخصصی ۱۸۸ هزار تومان در نظر گرفته شده است. تعرفه قرارداد خدمات پس از فروش (پشتیبانی) برای سال اول (پس از دوره گارانتی) درصدی از جمع قیمت قرارداد فروش یا قیمت اجرای پروژه تولید نرم‌افزار به علاوه توسعه‌های بعدی مشمول هزینه حین دوره گارانتی است.

 منظور از خدمات پشتیبانی برای بسته‌های نرم‌افزاری آماده، خدماتی است که در قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی نرم‌افزار یا قرارداد فروش نسخ جدید نرم‌افزار و خدمات پشتیبانی مصوب سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور آورده شده است.

 به‌ منظور اصلاح و بهبود مستمر سند، نصر کشور از همه ذی‌نفعان درخواست کرد تا نظرات و پیشنهادهای خود را به پست الکترونیکی این سازمان به آدرس “tariffs@irannsr.org” ارسال کنند تا در تدوین نسخه‌های بعدی مد‌ نظر قرار گیرد.

سازمان نظام صنفی از سال ۱۳۸۹ تعرفه‌گذاری را در راستای عمل به وظایفش که در ماده ۱۲ قانون پدیدآورندگان نرم‌افزار و اختیارات قانونی ذکرشده در آیین‌نامه تشکیل سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور انجام می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0rxp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.