رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ساعتی 19دلار برای کار در انبار آمازون

عدم استقبال از افزایش حقوق کارگران انبارهای آمازون

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آمازون مدت‌هاست زیر فشار افکار عمومی است که چرا شرایط کارگران مستقر در انبارهایش را بهبود نمی‌بخشد. حالا هم که با یک بودجه یک میلیارد دلاری اعلام کرده دستمزدها را افزایش می‌دهد، استقبال چندانی از اقدامش نشده است.

اسناد فاش‌شده نشان می‌دهد که کارگران انبارهای آمازون در مورد افزایش حقوق جدید این شرکت ابراز نگرانی کرده‌اند. این هفته، غول تجارت الکترونیک دستمزدها را تقریباً بین نیم تا یک دلار در ساعت افزایش داد، اما بر اساس پیام‌هایی که کارگران آمازون منتشر کرده‌اند، این افزایش برای ایجاد احساس ارزشمندی در کارگران کافی نبوده و برخی کارمندان حتی آن را «سیلی به صورت» خود توصیف کرده‌اند.

آمازون اعلام کرده دستمزد‌های ساعتی را در نزدیک به 900 انبار و مرکز خود در آمریکا افزایش داده است. این شرکت یک میلیارد دلار برای این کار هزینه کرده و میانگین دستمزدها در انبارهای آمازون را از 18 دلار به 19 دلار در ساعت افزایش داده و مجموعه‌ای از مزایای دیگر را نیز برای بالا بردن رضایت شغلی کارکنانش در نظر گرفته است.

این افزایش‌ها در آستانه دومین رویداد فروش «روز پرایم» آمازون انجام شده است. کارمندان این شرکت می‌گویند افزایش دستمزدها برای مقابله با تورم یا فرونشاندن نارضایتی ناشی از کار سنگین کافی نبوده است. برای نمونه ده‌ها نظر ارسال‌شده توسط کارگران انباری در اورلاندو در یک پیام‌رسان داخلی نشان می‌دهد که برخی کارکنان افزایش حقوق را توهین‌آمیز می‌دانند. در این انبار، دستمزدها از 15.50 دلار به 16.00 دلار افزایش یافته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j607
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.