رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سرقت اطلاعات با عملیات بانمک‌سازی

نرم‌افزار‌های تغییر چهره
و چالش حریم خصوصی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

چشمانی درشت، خطوط چهره نرم و رنگ‌آمیزی سرزنده: شما هم می‌توانید شبیه شخصیت‌هایی باشید که گویی از فیلم‌های دیزنی بیرون آمده‌اند. اپلیکیشن Voila AI Artist با استفاده از هوش مصنوعی فیلترهایی برای عکس فراهم می‌کند. این نرم‌افزار با استقبال کاربران در شبکه‌های اجتماعی مواجه شده است.

این اپلیکیشن دارای چهار گزینه مختلف از جمله کارتون‌های دوبعدی یا سه بعدی، رنسانس و کاریکاتور است. کاربران می‌توانند تصویری از خودشان در نرم‌افزار آپلود کنند یا با خود نرم‌افزار عکسی از خودشان بگیرند، از بین چهار گزینه نسخه دلخواهشان را انتخاب کنند و سپس می‌توانند تصویر را ذخیره کنند یا در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

Voila همچنین می‌تواند تصاویر را به سلبریتی‌ها تغییر دهد. این نرم‌افزار سرویس اشتراک هفتگی سه دلاری در iOS و دو دلاری در اندروید دارد که در آن تبلیغات حذف شده است. جیل باگوچینسکی (Jill Baguchinsky)، نویسنده و یکی از کاربرانVoila برای اولین بار با دیدن پست یکی از دوستانش در فیسبوک که از این فیلترها استفاده کرده بود، این نرم‌افزار را دانلود کرد: «هیچ‌کس نمی‌داند این عکس‌ها ممکن است سر از کجاها درآورند. من به استفاده از عکس‌هایی که پیش از این در فضای مجازی به اشتراک گذاشته‌ام ادامه خواهم داد، چون بالاخره این عکس‌ها مدت‌هاست که در این فضا منتشر شده‌اند.»

باگوچینسکی در ایمیلی که برای یو‌اس‌ای تودی فرستاده است، بر این نکته تأکید کرده است که «من هیچ‌چیز، به‌ویژه چیزهای شخصی یا خصوصی را در نرم‌افزارهای این‌چنینی بارگذاری نخواهم کرد.»

استیو پاولنی، کارشناس حوزه فناوری، معتقد است که در استفاده از نرم‌افزارهایی مانند Viola باید حتما برخی از مسائل مربوط به حریم خصوصی را رعایت کرد: «من فکر می‌کنم حالا دیگر بسیاری از مردم می‌دانند که صورتشان نوع کاملا متفاوتی از مسائل مربوط به هویتشان است. چیزی که ما قبلا عادت نداشتیم از آن محافظت کنیم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/t6m5
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.