سرمایه‌گذاری برای سلامت آفریقا

مای‌هلث‌آفریکا یک میلیون دلار سرمایه جذب می‌کند.

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

«مای‌هلث‌آفریکا» مستقر در کنیا، یک پلتفرم مراقبت بهداشتی است که دسترسی مردم به خدمات پزشکی را از طریق ارتباط بیماران با متخصصان بهداشت محلی و بین‌المللی و بیمارستان‌ها تسهیل می‌کند.

این استارتاپ در آفریقا رشد خوبی را تجربه کرده و قصد دارد سال آینده فعالیت خود را در خاورمیانه و جنوب آسیا به‌عنوان دومین و سومین بازار بزرگ گسترش دهد. مای‌هلث‌آفریکا توانسته یک میلیون دلار سرمایه اولیه به رهبری صندوق GIIG آفریقا، با مشارکت وی‌سی‌ سامورایی مستقر در ژاپن جمع‌آوری کند. «مارینکوویتز» مای‌هلث‌آفریکا را در سال ۲۰۱۷ تأسیس کرد تا امکان دسترسی بیماران به خدمات مراقبت‌های بهداشتی را به‌صورت مجازی یا حضوری از پزشکان و ارائه‌دهندگان در سراسر جهان فراهم کند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، کشورهای جنوب صحرای آفریقا به ازای هر ۱۰ هزار نفر، ۰.۲۳ پزشک دارند. مای‌هلث‌آفریکا می‌گوید ماهانه به بیش از ۱۲۰۰ بیمار خدمات ارائه می‌دهد و در سال ۲۰۲۲ به‌طور متوسط این عدد ۱۱ درصد افزایش داشته است. این استارتاپ تاکنون به بیش از ۲۷ هزار بیمار کمک کرده تا به خدمات مراقبت‌های بهداشتی تخصصی بیش از ۱۵۰۰ متخصص پزشکی و مراکز بهداشتی دسترسی داشته باشند.

«فیلیپ بالدوین»، یکی از بنیان‌گذاران صندوق سرمایه‌گذاری GIIG آفریقا می‌گوید: «در سراسر قاره، در چند سال گذشته دیده‌ایم که چگونه فناوری و نوآوری تأثیر واقعی بر سلامت و تندرستی آفریقایی‌ها گذاشته است. ما با تولد مای‌هلث‌آفریکا غرق در یادگیری شدیم و امروز شاهدیم چگونه استارتاپ‌ها چشم‌انداز مراقبت‌های بهداشتی آفریقای شرقی را متحول می‌کنند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/c0zf
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.