سرمایه‌گذاری در کریپتوها همچنان ادامه دارد

این هفته روی بازی و دیفای سرمایه‌گذاری‌های بیشتری انجام شدکه نشان از رشد و تقاضای بیشتر برای این بخش‌ها دارد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

این هفته هم بازار سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال داغ بود و خبر از سرمایه‌گذاری‌های چند میلیون دلاری و کلان می‌داد. از برنامه کمک مالی صد میلیون دلاری «اسکیل» (SKALE) گرفته تا سرمایه‌گذاری خطرپذیر بایننس و سرمایه‌گذاری 205 میلیون دلاری روی پروتکل گراف باعث شدند بازار این هفته حسابی پرجنب‌وجوش شود.

اسکیل، شبکه چندزنجیره‌ای متمرکز بر اتریوم، روز جمعه یک برنامه کمک مالی صد میلیون دلاری را برای تأمین مالی آینده بازی‌های مبتنی بر بلاکچین آغاز کرد. لانچ این سرمایه، جدیدترین گام در راستای ارتقای فضای بازی‌های بلاکچینی است. فضای بازی‌های بلاکچینی در 12 ماه گذشته دائماً در حال رشد بوده و توجه سرمایه‌گذاران بزرگ را به خود جلب کرده است.

در همین حال، بایننس‌لبز، بازوی سرمایه‌گذاری خطرپذیر بایننس، یک سرمایه‌گذاری استراتژیک را در Symbiosis Finance تکمیل کرد. Symbiosis Finance یک پروتکل چندزنجیره‌ای لیکوئیدی است. این بودجه برای حمایت از شرکت از طریق راه‌اندازی Mainnet، افزودن پشتیبانی بیشتر برای ماشین‌های مجازی اتریوم (Ethereum Virtual Machine یا EVM) و شبکه‌های غیر از EVM و همچنین ادغام با ولت‌های مختلف، سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز استفاده می‌شود.

«نیک اوراموف»، یکی از هم‌بنیان‌گذاران و مدیر ارشد بازاریابی Symbiosis Finance، گفته است: «ایده‌ ساده‌ای است. سعی می‌کنیم از رهبران بازار بیاموزیم و بهترین رویکردهای آنها را اتخاذ کنیم. به این طریق می‌توانیم محصولی پرطرفدار داشته باشیم.»

اخیراً سرمایه‌های بسیار بزرگی وارد این حوزه شده است. برای مثال، یک سرمایه اکوسیستمی ‌205 میلیون دلاری توسط شش سرمایه‌گذار انجام شده که به سرمایه‌گذاری روی پروژه‌های پروتکل گراف کمک می‌کند. پروتکل گراف یک لایه ایندکس برای اطلاعات وب 3 و بلاکچین است.

افزون بر این،Sequoia Capital در تلاش است که یک پرتفوی جداگانه از دارایی‌هایش راه‌اندازی کند. این پرتفوی که 500 تا 600 میلیون دلار ارزش دارد، عمدتاً روی توکن‌های لیکوئیدی و دارایی‌های دیجیتال متمرکز است.

البته تمام سرمایه‌ها بزرگ نبودند و شاهد سرمایه‌گذاری‌های کوچک هم در این حوزه بودیم. برای مثال Yieldstreet یک آلت‌پلتفرم سرمایه‌گذاری (Alternative Investments Platform)، اولین صندوق سرمایه‌گذاری کریپتویی خود را از طریق مشارکت با
Pantera Capital اعلام کرد.

این شرکت اعلام کرده که انتظار دارد با حداقل سرمایه‌گذاری 25000 دلار، حدود 20 میلیون دلار رشد کند. از پروتکل لبز، فایل‌کوین (شبکه ذخیره‌سازی غیرمتمرکز متن‌باز) و IPFS با همکاری شرکت خدمات انرژی تجدیدپذیر «نل‌نت» (Nelnet)، یک سرمایه 38 میلیون دلاری راه‌اندازی کرده‌اند.

این سرمایه‌گذاری استراتژیک بر بهبود اینترنت و انرژی‌های تجدیدپذیر در سراسر ایالات متحده متمرکز است و تأمین مالی پروژه‌های انرژی خورشیدی را بر عهده دارد. در واقع هدف این است که انرژی بیشتری نسبت به شبکه فایل‌کوین برای سیستم برق تولید شود.

«آلن رانسیل»، رئیس فایل‌کوین گرین، در پروتکل لبز، در بیانیه‌ای گفت: «پروتکل لبز می‌خواهد و باید بتواند نسل بعدی اینترنت یعنی وب 3 را به سمتی سوق دهد که تولید کربن حاصل از فعالیت‌های اینترنتی به صفر برسد.

به‌علاوه، با کمک نل‌نت، سرمایه‌گذاری در انرژی‌های خورشیدی را افزایش خواهیم داد. ما و نل‌نت تلاش می‌کنیم ظرفیت‌های بیشتری در زیرساخت‌های حیاتی ایجاد و از این طریق به پیشبرد انتقال انرژی تجدیدپذیر کمک کنیم.

البته سرمایه‌گذاری‌های این هفته به بایننس، Symbiosis Finance و پروتکل لبز محدود نمی‌شوند و اتفاقات جالب دیگری هم در این حوزه رخ داده است:

شروع شراکت برینک و انیموکا: برینک و انیموکا برای راه‌اندازی یک انجمن صنفی شتاب‌دهنده 30 میلیون‌دلاری با هم همراه شدند. هدف از این همراهی رشد اکوسیستم بازی است.

جذب سرمایه 18 میلیون دلاری توسط ولت rainbow: «الکساندر اوهانیان»، رئیس شرکت خطرپذیر seven seven six، 18 میلیون دلار روی ولت rainbow سرمایه‌گذاری کرد.

سرمایه‌گذاری 9 میلیون دلاری MultiCoin Capital روی Fluence Labs

فروش 5.52 میلیون دلاری توکن مینترست: پروتکل لندینگ دیفای یا همان مینترست توانست 5.52 میلیون دلار از فروش توکن‌های خود به دست آورد.

جذب سرمایه 4.5 میلیون دلاری توسط Hyperspace برای تجمیع توکن‌های سولانا: Dragonfly Capital و Pantera Capital 4.5 میلیون دلار بر Hyperspace، بازار وب باز برای ان‌اف‌تی‌های سولانا، سرمایه‌گذاری کردند.

کسب درآمد هفت میلیون دلاری MixMob، بازی متاورسی مبتنی بر سولانا.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5i3q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.