کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سروش‌پلاس می‌گوید خبر بازداشت مدیرعامل این پلتفرم نادرست است / مرادی جهت پاره‌ای از توضیحات به دادسرای ارشاد رفته

امروز، سیزدهم آذرماه، بسیاری از رسانه‌ها از بازداشت فرهاد مرادی، مدیرعامل پیام‌رسان سروش‌پلاس خبر دادند. خبری که حالا روابط عمومی این پیام‌رسان با انتشار بیانیه‌ای آن را تکذیب کرده است.

طبق گزارش‌های منتشرشده، پیام‌رسان سروش‌پلاس با اتهام فراهم کردن بستری برای ارائه محتوای غیراخلاقی روبه‌روست. با توجه به قوانین جرائم رایانه‌ای در کشور، علاوه بر برخورد با تولیدکننده محتوای غیراخلاقی در بستر پلتفرم، با خود پلتفرم نیز برخورد می‌شود.

اما امروز بعد از انتشار خبر بازداشت مدیرعامل سروش‌پلاس، این پلتفرم بیانیه‌ای منتشر کرد و خبر بازداشت مدیرعامل خود را یک بازی رسانه‌ای و نوعی انحصارطلبی از سوی رقبا معرفی کرد.

به گزارش روابط عمومی سروش‌پلاس، منتشرکنندگان خبر بازداشت فرهاد مرادی به واسطه بازی رسانه‌ای قصد تخریب این پلتفرم را دارند. در این بیانیه همچنین تأکید شده است که مدیرعامل این پلتفرم بازداشت نشده، بلکه تنها برای ارائه توضیحات به دادسرای ارشاد احضار شده است.


سروش‌پلاس: انتشار خبر بازداشت انحصارطلبی در بازار است


روابط عمومی سروش‌پلاس در بیانیه این پلتفرم اذعان کرده است: «دیروز (۱۲ آذرماه) مدیرعامل سروش‌پلاس جهت پاره‌ای از توضیحات در مورد موضوع پالایش محتوای پیام‌رسان در دادسرای ارشاد حاضر شد. موضوعی که در این روزها شامل حال اغلب کسب‌وکارها و پلتفرم‌ها می‌شود. اما سؤالی که قابل طرح بوده موج‌سواری برخی افراد به واسطه بازی رسانه‌ای‌ و تخریب است که به طرز عجیبی این رخداد در رسانه‌ها با عنوان بازداشت مطرح شده است.»

در ادامه این بیانیه سروش‌پلاس با انتقاد از انتشار این خبر افزوده است: «یا سفارش‌دهندگان این خبر از بار کلمات آگاه نیستند یا مقاصد دیگری در پشت این کلمات دارند. اتفاقی که مطلوب اصحاب‌ انحصار بوده که پیش‌تر هم صدای انتقادات و پیشبرد مستقل سیاست‌های پیام‌رسان باعث آزار و اذیت‌شان شده بود. این بار نیز با غیرامن و غیراخلاقی نشان دادن فضای پیام‌رسان سروش‌پلاس مجدداً مسیر انحصارطلبی‌شان را برای خیمه زدن بر اکوسیستم پیام‌رسانی و رسانه‌های اجتماعی کشور با سرعت بیشتری طی می‌کنند.»

در ادامه این بیانیه تأکید شده است که سیاست‌های سروش‌پلاس همواره بر حفظ ارزش‌های اخلاقی بوده و در همین راستا نیز بسترهای مختلف پالایش محتوا در سروش‌پلاس وجود دارد.

در پایان نیز روابط عمومی این پلتفرم تأکید کرده که آمار و ارقام بسترهای پالایش محتوا در سروش‌پلاس، به طور منظم به مراجع ذیربط ارائه می‌شود.

سروش‌پلاس در این بیانیه مدعی شده در خبر مرتبط با مدیرعامل این پلتفرم در رسانه‌ها به اشتباه از لفظ بازداشت استفاده شده؛ این در حالی است که امروز خبرگزاری میزان بدون آوردن نام در خبری اعلام کرد: «در پی تذکر‌های مکرر و چندین‌باره به مدیرعامل یکی از پلتفرم‌های ایرانی برای چاره‌اندیشی در رابطه با انتشار محتوای غیراخلاقی و تصاویر مستهجن، مدیرعامل این پلتفرم احضار و بازداشت شد.»

همچنین در گزارش مرکز رسانه‌ای قوه‌ قضائیه آمده است: «در سامانه ابلاغ قضایی، برای مدیرعامل این پلتفرم احضاریه صادر شد که با وجود مشاهده ابلاغیه، مدیرعامل این پلتفرم از مراجعه به مرجع قضایی امتناع کرد. پس از امتناع مدیرعامل این پلتفرم ایرانی برای حضور نزد مقام قضایی سرانجام دستور جلب وی صادر شد. پس از جلب مدیرعامل این مجموعه عناوین اتهامی تسهیل دسترسی به محتوای مستهجن و فراهم کردن موجبات فساد از طریق بسترسازی و عدم نظارت منتهی به اشاعه فحشا به وی تفهیم شد. در حال حاضر و پس از تفهیم اتهام، متهم با قرار وثیقه آزاد است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uwmh
1 نظر
  1. سیدمجتبی می گوید

    وقتی مدیران و مسئولین برای خودشون بخوان قانون جنگل راه بندازند بالاخره یه انسان مسئول سالم و متعهد به مبانی نظام و اسلام پیدا میشه که توی دهن خاطی بزنه حالا این خاطی هرکی میخواد باشه. به قانون احترام بگذارید و مثل بقیه برای جامعه مومنین حرمت قائل بشید.

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.