کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
اتصال مشتری «آلفا» جدیدترین ابزار فنی است که با هدف بهبود تجربه خردهفروشی انجام میشود. این یک تلاش بیپایان برای ارتقای تجربه خردهفروشی است که در نهایت به فروش خوب و ارتباط با مشتری منجر میشود. دو عنصر خردهفروشی و فناوری، جدیدترین اپلیکیشن موبایل دیجیتالی را راهاندازی کردهاند که برای تقویت و بهبود روابط همکاران فروش و مشتری طراحی شده است.
«مارچلو ویگنوکی» و «رابرت تالیابو»، بنیانگذاران، اولین اپلیکیشن اتصال مشتری آلفا را در ماه ژانویه در فروشگاه اپل معرفی کردند.
ویگنوکی و تالیابو پس از مشاغل اجرایی برجسته در خردهفروشی مد و فناوری، یک راهحل دیجیتال B2B2C به نام آلفا را تأسیس کردند.
اولی بیش از ۲۰ سال برای گوچی و سپس کرینگ کار کرد. در آخرین نقش خود در کرینگ، او مدیر محصول برنامههای موبایل بود. تاجر ایتالیایی تیم نوآوری خردهفروشی دیجیتال را ساخت و همه قطعات و شرکا را برای احیای LUCE تنظیم کرد. LUCE یک برنامه خردهفروشی خصوصی است که هر روز توسط بیش از ۱۶ هزار نفر از همکاران فروش کرینگ در سراسر جهان استفاده میشود.
این یک راهحل دیجیتال انقلابی در تمام فروشگاههای جهانی این گروه لوکس مانند گوچی، سینت لارن، بالنسیاگا و… است.
تالیابو در سال ۲۰۰۵ مدیر نوآوری دیجیتال نایک شد و رهبری گروهی شبیه به استارتاپ در بخش بازاریابی را بر عهده گرفت تا استراتژی دیجیتال و تجربه محصول نایکپلاس را که از حسگرهایی در کفشها برای سنجش عملکرد استفاده میکرد، درک کند. این پروژه زمینهساز نایکپلاس، پلتفرم مستقیم برند تناسب اندام برای مصرفکننده شد. مدیر اجرایی فناوری، همچنین فناوری نایک OS مورد استفاده در این برند را توسعه داد.
تخصص ترکیبی شامل درک و بهبود مداوم تجارب مشتری و بخش فروش در یک محیط لوکس بزرگ و همچنین طراحی تجارب جذاب برند و محصولات مصرفی برای استفاده میلیونها نفر بود که اساس آلفا را ایجاد کرد.
یکی از ویژگیهای منحصربهفرد این برنامه، عملکرد دوگانه است. یکی برای مشتریان و دیگری برای کارکنان. این اپلیکیشن که «سفارشی، شخصی و لذتبخش» توصیف میشود، برای ایجاد یک رابطه عمیقتر، معنادارتر و کمتر تجاری بین دو کاربر طراحی شده است.
ویگنوکی میگوید: «نقش همکاران فروش در حال تکامل است. آلفا به آنها کمک میکند روی فعالیتهای با ارزش تمرکز کنند تا در وقت خود صرفهجویی کنند و برای مشتریان خود مؤثرتر باشند. به نظر میرسد شناخت سبک و ترجیحات آنها، توجه مناسب به آنها، الهامبخشیدن به آنها با ایدههای جدید و مرتبطبودن، مهارتهای اساسی جدیدی است که عملکرد آنها را مشخص میکند.»
تالیابو در توضیح تفاوت آلفا میگوید: «اتصال مشتری یک خیابان دوطرفه است، همانطور که هر رابطهای باید باشد. محصولات و راهحلهایی که ما در بازار تجزیهوتحلیل کردیم، عمدتاً روی بخش فروش و برندها برای سازماندهی نیروی کار متمرکز هستند تا کانال ارتباطی بیشتری را برای بازاریابی بیشتر به مشتریان مدیریت کنند.
البته ارزش بسیار کمی برای مشتری ایجاد میشود. به ما بگویید چقدر هیجانزده میشوید زمانی که پیام «تولدت مبارک» یا کمپینی را از طریق ایمیل از فروشنده خود دریافت میکنید؟»
در اینجا نحوه کار، به گفته تالیابو آمده است: «همکاران فروش، برنامه را برای سبد مشتریان خود مدیریت میکنند. مشتریان دایرهای از همکاران فروش قابل اعتماد دارند که از یک فید از محصولات انتخابشده برای آنها الهام میگیرند. آلفا دادههای مهم را در هر تعامل جمعآوری میکند – پسندیدن، نپسندیدن، ترجیحات – و بهروزرسانیها و نمایه مشتری را غنی میکند.
دادههای مشتری فقط یک فهرست معاملاتی از خریدها و شمارههای تماس نیست. سرشار از بینش ارزشمندی است که بهطور سنتی پس از خروج مشتری از فروشگاه از بین میرود. همچنین، مشتریان میتوانند نظر یا پیشنهاد محصول را بپرسند و منتظر بمانند تا فروشنده آنها دیواری از ایدهها را برای آنها جمع کند و با یک کلیک فوراً آنها را خریداری کند یا زمانی را برای امتحان در فروشگاه تعیین کند.»