رسانه اقتصاد نوآوری ایران

سقوط یک کوین را چماق نکنید!

رئیس صندوق بین‌المللی پول درباره رمزارزها چه می‌گوید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد پس از دو سال برگزاری غیرحضوری، در ماه می ۲۰۲۲، در داووس سوئیس برگزار شد. این اجلاس سالانه، رهبران و کارشناسان اقتصادی را در راستای تبادل نظر درباره مسائل اقتصادی روز دنیا گرد هم می‌آورد. موضوعات جنجالی امسال شامل بحران جنگ اوکراین و تشدید بحران‌های اقلیمی، کاهش رشد اقتصادی دنیا و معضلات اقتصاد پساکرونا می‌شود. بخشی از این نشست نیز با تمرکز بر رمزارزها برگزار شد.

«کریستالینا جورجیوا»، رئیس صندوق بین‌المللی پول، طی سخنرانی خود در حمایت از رمزارزها گفت که سقوط یک استیبل‌کوین محبوب نباید سبب دوری مردم از جهان ارزهای دیجیتال شود. این اظهارنظر در پی سقوط شدید TerraUSD یا UST در اوایل ماه جاری بود که سبب آغاز یک واکنش زنجیره‌ای و کاهش ارزش بازار رمزارزها شد.

او در ادامه سخنان خود گفت: «از شما خواهش می‌کنم از اهمیت رمزارزها غافل نشوید. خدمات سریع‌تر، هزینه‌های کمتر و گنجایش مالی بیشتر تنها برخی از ویژگی‌های رمزارزها هستند که برای سرمایه‌گذاران اهمیت بسیاری دارند.»
جورجیوا همچنین تأکید کرد که انواع مختلفی از دارایی‌ها و سطوح ریسک مرتبط با آنها وجود دارد.

او از مسئولیت رهبران اقتصادی در مورد توضیح چیستی ارز دیجیتال بانک مرکزی، استیبل‌کوین و تفاوت استیبل‌کوین‌های واقعی و غیرواقعی نیز سخن گفت: «تفاوت زیادی میان استیبل‌کوین‌هایی که توسط پول نقد و سایر دارایی‌ها پشتیبانی می‌شوند و آنهایی که برای حفظ ارزش خود به الگوریتم‌ها متکی هستند، مانند کوین Terra، وجود دارد.»

او همچنین درباره استیبل‌کوین‌هایی که توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی نمی‌شوند، گفت: «سقوط استیبل‌کوین‌های مبنی بر الگوریتم‌ها حتمی است و تنها استیبل‌کوین‌هایی که توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شوند، پایدار هستند.»

او افزود: «حمایت کمتر از رمزارزها مساوی با سقوط بیشتر آنهاست. شما نباید تنها با یک اتفاق، ارزش تمامی رمزارزها را خدشه‌دار کنید.»

در ادامه صحبت در مورد رمزارزها «فرانسوا ویلروی دی گالهاو»، رئیس بانک مرکزی فرانسه، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه بانک‌های مرکزی به‌آرامی اعتماد مردم را از دست می‌دهند را رد کرد، زیرا محبوبیت رمزارزها و سرمایه‌های غیرمتمرکز در حال افزایش است. ویلروی با اشاره به فروپاشی Terra گفت: «تصور می‌کنم در هفته‌های اخیر، اعتماد شهروندان به رمزارزها بیش از بانک‌های مرکزی از دست رفته است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kce6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.