کارنگ رسانه اقتصاد نوآوری است. در کارنگ ما تلاش داریم کسبوکارهای نوآور ایرانی، استارتاپها، شرکتهای دانشبنیان و دیگر کسبوکارها کوچک و بزرگی که در بخشهای مختلف اقتصاد نوآوری در حال ارائه محصول و خدمت هستند را مورد بررسی قرار دهیم و از آینده صنعت، تولید، خدمات و دیگر بخشهای اقتصاد بگوییم. کارنگ رسانهای متعلق به بخش خصوصی ایران است.
در این پرونده نظرات افرادی چون مهدی اشرفی مدیرعامل گلرنگ ترابر، محمد خلج مدیرعامل اسنپ، پشوتن پورپزشک بنیانگذار پادرو، حامد تاجالدین مدیرعامل اوبار، ایمان ضیایی بنیانگذار مزبار، ابوالفضل باقری مدیر کل هماهنگی اقتصاد دانشبنیان معاونت علمی و… را در خصوص زنجیره تأمین، مشکلات حوزه لجستیک، راهکارهای نوآورانه و ضرباتی که بیتوجهی به این صنعت میتواند به پیکره اقتصاد، علیالخصوص اقتصاد نوآور وارد کند، میخوانیم.
مضاف بر اینها مطالب متنوع دیگری نیز در این شماره از هفتهنامه به چشم میخورند که عبارتند از:
- گزارشی از الگوی جالب و نوآورانهای در صادرات محصولات پتروشیمی که شرکتهای ایرانی در پیش گرفتهاند
- گفتوگو با حسام سردارلو، مدیر مرکز نوآوری اروندتک درباره اکوسیستم نوآوری خوزستان
- گزارشی تحلیلی از آماری که مرکز توسعه تجارت الکترونیک کشور منتشر کرده و در آن از رشد ۱۶۰ درصدی خرید و فروش آنلاین خبر داده است
- گفتوگو با المیرا نکوپایان که تجربه یک کسب وکار شکستخورده را دستمایه فعالیتی دیگر کرده است
- بررسی آسیب نوآوریهای وارداتی و تزئینی در گفتوگو با محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبضافزار
- گزارشی تحلیلی از صنعت ساختوساز که با غفلت از نیازهای نوآورانه در حال درهمشکستن زیر وزن زیاد خود است
- گزارشی از پژوهشهایی که در مورد دورکاری و مزایا و معایب آن انجام شده است
- و دهها یادداشت، گزارش و گفتوگوی دیگر