کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

صف پذیرندگان طولانی‌تر خواهد شد

کشورهای بیشتری در حال پذیرش بیت‌کوین و رمزارزهای ملی هستند

در سال 2021، السالوادور جزء اولین کشورهایی بود که بیت‌کوین را به‌عنوان ارز قانونی پذیرفت. این بدان معناست که می‌توان برای خرید خدمات و کالاها در این کشور از بیت‌کوین استفاده کرد و کسب‌و‌کارها می‌توانند از آن برای پرداخت حقوق کارکنان خود استفاده کنند. کارشناسان معتقدند در طول سال 2022 چندین کشور دیگر نیز این کار را انجام می‌دهند.

«الکساندر هاپتنر»، مدیرعامل صرافی بیت‌مکس پیش‌بینی می‌کند که حداقل پنج کشور در حال توسعه، سال جاری میلادی پذیرش بیت‌کوین را آغاز می‌کنند و این پذیرش ناشی از تورم جهانی و افزایش هزینه‌های سازمان‌های واسطه مالی است که برای ارسال پول به داخل کشور از کارگران خارجی استفاده می‌کنند.

رمزارزهای ملی، رمزارزهایی هستند که بانک‌های مرکزی تولید می‌کنند تا بتوانند به جای ارزهای غیرمتمرکز بر آنها مدیریت کنند. این مورد از مفاهیمی است که در سال 2022 رشد بسیاری خوبی داشت. این رمزارزها معمولاً در کنار سایر رمزارزهای قدیمی‌تر عمل می‌کنند و این امکان را به کاربران می‌دهند تا بدون اتکا به خدمات شخص ثالث، تراکنش‌های خود را انجام دهند و دارایی‌های خود را مدیریت کنند.

همه این موارد در حالی است که کاربران این اجازه را به بانک مرکزی می‌دهند تا مقدار عرضه را کنترل کنند و ارزش توکن را با پول ملی خود یکسان نگه دارند. دولت بریتانیا اعلام کرده که بریت‌کوین تا سال 2025 عرضه نخواهد شد، اما سایر کشورها از جمله چین، سنگاپور، تونس و اکوادور پیش‌تر توکن خود را عرضه کرده‌اند و به احتمال زیاد کشورهای ژاپن، روسیه، سوئد و استونی به‌زودی بـــــــــــه این جنبش ملحق خواهند شد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ao0e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.