کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

عرض‌اندام خرده‌فروشان محلی

کاربران تجارت اجتماعی در هند تا سال 2022 به 228 میلیون نفر خواهند رسید

در حال حاضر حدود 157 میلیون نفر در هند برای خرید از تجارت اجتماعی استفاده می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود هند تا پایان سال 2022 دارای 228 میلیون مصرف‌کننده بومی تجارت اجتماعی باشد که 45 درصد بیشتر از پایگاه کاربری فعلی است. زیرا خریداران بیشتری روش‌های جدیدتر خرید آنلاین کالا را از طریق برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی مانند یوتیوب، واتس‌اپ، فیس‌بوک و اینستاگرام کشف می‌کنند.

یک گزارش جدید، تجارت اجتماعی را به عنوان خرید انجام‌شده یا برندهای کشف‌شده از طریق پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند واتس‌اپ، اینستاگرام و روپوسو تعریف می‌کند. این تعریف شامل پلتفرم‌های فروش مجدد یا فروش ویدئویی محصولات مانند ترل و میشو که در حال حاضر گسترش یافته‌اند، نمی‌شود.

بر اساس گزارش وات کانسالت، بخشی از آژانس دیجیتال دنتسو شرکت ایزوبار، در حال حاضر حدود 157 میلیون خریدار تجارت اجتماعی وجود دارد که 53 درصد از کل خریداران آنلاین در هند را تشکیل می‌دهند. این گزارش احساسات و نگرش مصرف‌کننده نسبت به استفاده از تجارت اجتماعی را دنبال می‌کند.

یوتیوب، پلتفرم ویدئویی تحت حمایت گوگل، پلتفرم پیشتاز برای تجارت اجتماعی در هند است. پس از آن واتس‌اپ متعلق به متا و سپس فیس‌بوک قرار دارند. خریداران جوان در هند ترجیح می‌دهند از اینستاگرام و فیس‌بوک خرید کنند، در حالی که مشتریان مسن‌تر ترجیح می‌دهند از طریق فیس‌بوک و واتس‌اپ این کار را انجام دهند.

بر اساس این گزارش به احتمال زیاد کاربران تجارت اجتماعی در آینده از شیرچت خرید آنلاین انجام می‌دهند. بیش از 58 درصد از خریداران مورد بررسی گفتند که از گذراندن وقت و خرید در این پلتفرم‌ها احساس راحتی می‌کنند.

کاربران به سمت پلتفرم‌هایی جذب می‌شوند که توصیه‌ها و نظرات موجود به آنها در تصمیم‌گیری برای خرید کمک می‌کند. علاوه بر این، قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه و امکان خرید در خود پلتفرم به‌جای رفتن به دیگر اپلیکیشن‌ها یا وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک به خریداران کمک می‌کند زمان بیشتری را در چنین پلتفرم‌هایی صرف کنند.

در این گزارش لوازم جانبی موبایل و تبلت به عنوان پرفروش‌ترین محصولات در پلتفرم‌های تجارت اجتماعی شناخته شده‌اند و پس از آن مد و زیورآلات، لوازم الکترونیکی و لوازم خانگی، محصولات آرایشی و بهداشتی و محصولات ورزشی و تناسب اندام ذکر شده‌اند.
رسانه‌های اجتماعی و تجارت الکترونیکی در حال نفوذ قوی در روتین روزانه کاربران عادی اینترنت هند هستند.

هیرو دینگرا، مدیر اجرایی گروه ایزوبار ایندیا گفت: «از آنجا که فضای خرید در رسانه‌های اجتماعی به بلوغ رسیده است، پتانسیل زیادی برای افزایش فروش از طریق این پلتفرم‌ها وجود دارد.»

افزایش تعداد گوشی‌های هوشمند در هند و همچنین اینترنت ارزان‌قیمت به مصرف‌کنندگان کمک می‌کند تا آنلاین شوند و هر چیزی از لوازم آرایشی مقرون‌به‌صرفه گرفته تا خواروبار را سفارش دهند. این می‌تواند پیامدهای قابل توجهی برای مشاغل داشته باشد، زیرا خریداران به‌راحتی مارک‌های جدیدتر را به صورت آنلاین کشف می‌کنند، خریدهای خود را تکرار می‌کنند و تحت تأثیر نظرات مشتریان قرار می‌گیرند. در این گزارش آمده است که در حال حاضر خرده‌فروشان کوچک از چنین پلتفرم‌هایی استفاده می‌کنند.

برای مثال پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی «گو تو پلیسز» در هند برای تبلیغ و فروش محصولات و خدمات خرده‌فروشان کوچک در طول همه‌گیری بودند. خرده‌فروشان کوچک به دلیل دسترسی به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و توانایی آنها برای ارتباط مستقیم با مشتریان، تجارت اجتماعی را ترجیح می‌دهند.

این گزارش دلایل اصلی رشد تجارت اجتماعی را، توانایی پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی برای داشتن چندین گروه خرید و فروش و همچنین ویژگی‌های پیام‌رسانی، اشتراک‌گذاری ویدئو و اشتراک‌گذاری عکس می‌داند که ارتباط اجتماعی و خرید آنلاین را بسیار تسهیل می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kwtv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.