کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

عصرانه راه‌کار با موضوع هاوینگ برگزار می‌شود

دورهمی اکوسیستم بلاکچین، رمزارز و دارایی‌ دیجیتال ایران با موضوع بحث‌های کسب‌وکاری مرتبط با هاوینگ بیت‌کوین

نخستین عصرانه راه‌کار در سال ۱۴۰۳ با موضوع «هاوینگ» و در تاریخ ۲ اردیبهشت برگزار خواهد شد. تخمین زده می‌شود، در این رویداد ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر از فعالان و کسب‌وکارهای اکوسیستم بلاکچین، رمزارز و دارایی دیجیتال ایران، گرد هم آمده و درباره هاوینگ از منظر کسب‌وکار به گفت‌وگو بپردازند.

هاوینگ رویداد مهمی در حوزه رمزارز جهان است که پاداش استخراج بیت‌کوین را نصف می‌کند و قیمت آن را به عنوان یک کالای کمیاب، افزایش می‌دهد. به عبارتی دیگر، هاوینگ، تغییری در میزان پاداش بلاکچین بیت‌کوین برای ماینرها است که برای کاهش نرخ تولید بیت‌کوین‌های جدید طراحی شده است. برخی این موضوع را دلیل برتری بیت‌کوین نسبت به پول‌های فیات می‌دانند.

در حالی که پول‌های فیات هیچ محدودیتی برای خلق ندارند، بیت‌کوین در این زمینه محدودیت دارد و در نهایت خلق آن تا نزدیکی ۲۱ میلیون واحد ادامه خواهد داشت. بیت‌کوین از همان ابتدا توسط خالق ناشناس آن، ساتوشی ناکاموتو به گونه‌ای طراحی شد تا دارای سقف عرضه ۲۱ میلیون کوین باشد. ناکاموتو، هاوینگ را در کد بیت‌کوین نوشت و آن را به این صورت طراحی کرد که با کاهش عرضه بیت‌کوین در هر چهار سال یک بار، تعداد کوین‌های در گردش را کاهش دهد. لازم است اشاره شود که تا کنون حدود ۱۹ میلیون بیت‌کوین استخراج شده و تنها حدود ۲ میلیون بیت‌کوین باقی‌مانده است که با کاهش روند استخراج آن، آخرین بیت‌کوین‌ها در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهند شد.


دلیل برگزاری عصرانه‌راه‌کار با موضوع هاوینگ


رضا جمیلی، مدیر توسعه کسب‌وکار کارخانه رسانه نوآوری راه‌کار در خصوص برگزاری رویداد عصرانه راه‌کار با موضوع هاوینگ بیت‌کوین، عنوان می‌کند: «هاوینگ‌های قبلی ما به عنوان رسانه درگیر ماجرا بودیم و در کامیونیتی به شکل‌های مختلف و پراکنده، برنامه‌هایی داشتیم. امسال پیش از عید یک‌سری از کسب‌وکارها از ما سؤال پرسیدند که برنامه‌ای داریم یا خیر. برنامه ما در راه‌کار تا قبل از عید بیشتر یک کمپین رسانه‌ای بود که محتوای مختلف تولید کنیم؛ از طرفی درخواست‌هایی هم برای برگزاری مجدد عصرانه راه‌کار داشتیم؛ در نتیجه ترجیح دادیم که این بار عصرانه راه‌کار را با موضوع رویداد هاوینگ برگزار کنیم.»

جمیلی اضافه کرد: «رویداد هاوینگ بیت‌کوین که یکی از عصرانه‌های راه‌کار با هدف دورهمی فعالان اکوسیستم اقتصاد نوآوری است، فرصت مناسبی برای این بخش از اقتصاد دیجیتال یعنی بلاکچین، دارایی دیجیتال و رمزارز خواهد بود. البته قرار است در این برنامه بیشتر از بحث‌‌‌های تکنیکالی، درباره بحث‌های کسب‌وکاری آن صحبت شود.»

او همچنین ادامه داد: «نگاه ما در برگزاری این رویداد این است که اصل ماجرا یک دورهمی است؛ به‌هر‌حال در ابتدای سال قرار داریم و خوب است که دور هم جمع شویم. از سویی با اتفاقاتی که افتاده، به‌نظر می‌‎رسد سال سختی هم در پیش داشته باشیم؛ در نتیجه از هر دیداری که منجر به شبکه‌سازی و کمک به کسب‌وکارها مخصوصاً کسب‌وکارهای نوظهور شود، استقبال می‌کنیم.»

به گفته جمیلی، موضوع هاوینگ موضوع مهم و داغی است که خود کسب‌وکارهای شناخته شده از جمله ۲۰ تا ۳۰ صرافی‌ای که مخاطبان بیشتری دارند هم در چند هفته اخیر کمی تمرکزشان روی این موضوع بوده و احتمالا تمرکزشان تا یکی دوهفته آینده نیز باقی بماند.

مدیر توسعه کسب‌وکار راه‌کار درباره جزئیات برگزاری این رویداد بیان کرد: «رویداد هاوینگ راه‌کار، یک رویداد نیم روزه است که به شکل عصرانه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌کنیم که بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ نفر در آن حضور داشته باشند. چند نفر مهمان ویژه داریم و کسانی که این موضوع برای‌شان جذاب است می‌توانند برای حضور در آن ثبت‌نام کنند.


 مخاطبان رویداد هاوینگ بیت‌کوین در عصرانه راه‌کار


مدیران صرافی‌های رمزارزی، فعالان اکوسیستم رمزارزی، پژوهش‌گران بلاکچین، متخصصان فنی بلاکچین، کسب‌وکارهای پرداخت‌یاری، سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی، تأمین‌کنندگان سخت‌افزارهای این صنعت و تریدرها می‌توانند از مخاطبان اصلی این رویداد باشند.

مخاطبان این رویداد می‌توانند پاسخ سؤالاتی همچون هاوینگ چه فرصت‌هایی برای تمام ذی‌نفعان اقتصاد دیجیتال ایران خواهد داشت؟ چگونه از هاوینگ برای ارزش و ثروت‌آفرینی استفاده کنیم؟ فرصت‌ها و چالش‌های هاوینگ بیت‌کوین چیست؟ و … را در این رویداد دریافت کنند.

شایان ذکر است که مخاطبان کارنگ می‌توانند با استفاده از کد تخفیف karang یا از طریق این لینک از تخفیف ۴۰ درصدی برای حضور در رویداد هاوینگ راه‌کار بهره‌مند شوند.

این رویداد با حمایت کسب‌وکارهای چون والکس، آبان‌تتر، یوبیتکس، اکس‌اونیکس، زربان و پول نو برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/j2xy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.