کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«مُهیمن» از حضور خود در پانزدهمین نمایشگاه فاینکس می‌گوید / ارائه محصول جدید برای تحلیل و یکپارچه‌سازی داده

شرکت مهیمن از سال 1388 تاسیس شده و در حوزه‌هایی مثل مخابرات، راه و شهرسازی و بانکداری فعالیت می کند. مهیمن از شرکت‌های حاضر در نمایشگاه امسال پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی فاینکس امسال است. علی رضوی، مدیر ارشد واحد کسب‌وکار راهکاری بانکداری مهیمن معتقد است با توجه به ظرفیت‌های این شرکت، آینده روشنی برای فعالیت‌های آنها وجود دارد.


علی رضوی، مدیر ارشد واحد کسب‌وکار راهکاری بانکداری مهیمن درباره حضور این مجموعه در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی فاینکس به کارنگ می گوید: «شرکت مهیمن کار خود را از سال 88 از یک حلقه دانشجویی در دانشگاه صنعتی شریف آغاز کرد و سال 1389 نیز این شرکت ثبت رسمی شد.»
رضوی افزود: «اکنون بسیاری از سازمان‌های بزرگ در بخش دولتی و خصوصی، مهیمن را شریکی توانمند و قابل اتکا در مسیر هوشمندسازی و تحول دیجیتال یافته‌اند. روند طی شده شرکت مهمین در این سال‌ها در راستای تثبیت خود در حوزه‌های خاص و تلاش برای گسترش حضور در حوزه‌های جدید بوده است. در حال حاضر در مهیمن بالغ بر 10 واحد کسب و کاری در اینجا در حال ارائه خدمت هستند. در نگاه کلان، این واحدهای کسب وکاری به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول توسعه تکنولوژی‌های خاص و ارزش آفرین را در دستور کار دارند که در ذیل آن گروه‌های زیرساخت‌های ابری، دیتا سنتر، تحلیل داده، مدیریت فرایندهای کسب‌وکار، امنیت و نهایتا پیام‌رسان سروش‌پلاس را داریم. در دسته دیگر واحدهایی قرار می‌گیرند که از محصولات توسعه یافته دسته اول بهره برده و و یک بازار خاص را هدف می‌گیرند. مانند واحد بانکداری و بیمه، مخابرات، راه و شهرسازی و حوزه‌های مالیاتی».

وی درباره حضور در نمایشگاه امسال گفت:«این سومین تجربه ما از حضور در نمایشگاه‌های حوزه مالی است. در این نمایشگاه به معرفی دو راهکار کشف تقلب و بازرسی هوشمند خود در صنعت مالی پرداخته‌ایم که بر پایه محصولات تحلیل و یکپارچه سازی داده و همچنین مدیریت فرایند توسط شرکت مهیمن توسعه داده شده‌اند، بنا نهاده شده است.»

وی ادامه داد: «سامانه کشف تقلب شرکت مهمین در حال حاضر از کلیه قواعد شناسایی عملیات مشکوک که توسط مرکز اطلاعات مالی (FIU) و شرکت مدیریت امن الکترونیک کاشف به عنوان نهادهای قانونگذار بالادستی تدوین و به ادارات کل مدیریت مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بانک‌ها و موسسات مالی-اعتباری جهت پیاده‌سازی  وبهره‌برداری ابلاغ شده‌اند، به صورت کامل پشتیبانی می‌کند. این قواعد از نگاه کلان در 5 دسته مبتنی برکارت، مبتنی بر حساب، مبتنی بر مشتری، مبتنی بر پایانه و همچنین سایر قواعد عمومی جای می‌گیرند.»


هم کشف تقلب هم بازرسی


رضوی گفت: «در بحث بازرسی صرفا قوانین بالا دستی مطرح نیست و مقررات داخلی هم مورد بررسی قرار می‌گیرد. سامانه بازرسی هوشمند شرکت مهمین در حال حاضر از بیش از 150 کنترل مربوط به فرایند بازرسی هوشمند در 8 دسته سپرده، تسهیلات، مضاربه، اسناد حسابداری، ضمانت‌نامه، اعتبارات ارزی، حسابداری ارزی و همچنین سایر کنترل‌های مبتنی بر داده به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.»

رضوی تاکید کرد: «امروز پروژه‌های بزرگی با مجموعه‌های بزرگی مثل بانک مسکن، بانک توسعه تعاون، شرکت کاشف و صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه داریم و در حال حرکت به سمت توسعه بازار هدف خود هستیم به طوری که با چند مجموعه بزرگ، در حال مذاکره هستیم که بتوانیم همین محصول را به آنها ارائه کنیم».

رضوی با اشاره به قابلیت‌های موجود در محصول تحلیل و یکپارچه‌سازی شرکت مهیمن، اذعان داشت این محصول علاوه بر کارکرد در حوزه کشف تقلب و بازرسی هوشمند این قابلیت این دارد که به سادگی برای کارکردهای ارزش آفرین دیگری مانند سامانه وفاداری مشتریان (Loyalty)، موتور توصیه‌گری و … مورد بهره‌برداری قرار گیرد».

پانزدهمین نمایشگاه فاینکس تا فردا جمعه ۱۹ خرداد از ساعت ۸ صبح تا ۱۵ ظهر در نمایشگاه بین‌المللی تهران میزبان علاقه‌مندان به حوزه بانک، بیمه و بورس است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/oa8m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.