کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

«فاوو» و تأثیر آن بر تجارت اجتماعی آمریکای لاتین

کالبدشکافی یک جذب سرمایه تازه

«فاوو» یک پلتفرم تجارت اجتماعی برزیلی، جذب سرمایه‌اش در سری A با بودجه 5/26 میلیون دلاری بسته شد تا به توسعه اپلیکیشن خود که سفارش‌های خواربارفروشی را از طریق شبکه‌های اجتماعی محلی دریافت می‌کند، ادامه دهد. این سرمایه‌گذاری را تایگر گلوبال رهبری کرد و سرمایه‌گذاران فعلی این کسب‌وکار یعنی جی‌اف‌سی، الوار ایکوییتی، کوین افروسی، دیوی، اف‌جی لبز و اچ‌دو‌او در آن شرکت کردند.
خانواده‌ها در برزیل به طور متوسط ۱۱۸ دلار در ماه برای غذا خرج می‌کنند. بر اساس داده‌های آی‌بی‌جی‌ای، آن‌ها تا ۲۲ درصد از بودجه خود را صرف خرید مواد غذایی می‌کنند. فاوو به کارآفرینان این امکان را می‌دهد تا از طریق کمیسیون‌های فروش ثابت از شبکه محلی خود، جریان‌های درآمد جدیدی ایجاد کنند. مردم از طریق برنامه فاوو خواربار سفارش می‌دهند. فاوو سیستم تدارکات سفارش را تکمیل می‌کند و در روز بعد به صورت عمده به کارآفرین تحویل می‌دهد. کارآفرین نیز آن را تحویل خریدار می‌دهد.
پونس، بنیان‌گذار فاوو، قبلا مؤسس شرکت دیگری بود اما احساس رضایت نمی‌کرد. او با ایکیگای، مفهوم ژاپنی یافتن هدف، آشنا شد. او توضیح داد که این مفهوم می‌گوید آنچه را که دوست دارید و به شما قدرت ادامه دادن می‌دهد، انجام دهید. هنگامی که از طریق یکی از دوستانش با تجارت اجتماعی آشنا شد، در سال ۲۰۱۹ به چین سفر کرد تا آن را از نزدیک ببیند. پونس می‌گوید: «من برگشتم و می‌دانستم این همان چیزی است که می‌خواهم بسازم.»
او پروئنسا را ملاقات کرد که سابقه بازاریابی و تجربه کاربری دارد. آن‌ها تصمیم گرفتند شرکتی برای خانواده‌ها درست کنند که تجارت الکترونیک را برای همه مصرف‌کنندگان در سرتاسر آمریکای لاتین به ارمغان بیاورد، نه‌فقط برای ثروتمندان.
او می‌افزاید: «ما در حال ایجاد طبقه جدیدی از کارآفرینان هستیم. ما به افراد بیکار، عمدتا مادران، با فناوری و تدارکات قدرت می‌دهیم تا درآمد اضافی برای خانوارها ایجاد کنند. این می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک باشد، زیرا ما در حال دموکراتیک کردن آن هستیم.»
پروئنسا گفت که فاوو با قرار دادن کارآفرینان به عنوان مخاطبان خریداران، عدم اعتماد به خرید خواروبار آنلاین را از بین می‌برد.
کار با فاوو برای کارآفرینان هزینه‌ای ندارد. پونس می‌گوید: «بسیاری از سازمان‌های فروش مستقیم مردم را مجبور می‌کنند چیزهایی بخرند، اما در مورد ما، آن‌ها مجبور نیستند کاری انجام دهند. آمریکای لاتین ۲۰ سال از ایالات متحده عقب‌تر است و در بیشتر موارد، ما اولین آشنایی یک مشتری را با تجارت الکترونیک در زندگی خود رقم می‌زنیم.»
فاوو در سال ۲۰۲۰ در پرو و سپس برزیل راه‌اندازی شد. بنیان‌گذاران قصد دارند بودجه جدید را صرف عملیات تدارکات، تکمیل و همچنین گسترش در برزیل و مکزیک کنند. پونس انتظار دارد در ماه‌های آینده در ۲۰ شهر حضور داشته باشند.
این شرکت با ۱۶۰ هزار خریدار کار می‌کند و شاهد افزایش ۳۰ درصدی درآمد ماهانه است. خریداران می‌توانند از بین بیش از سه هزار محصولی که ظرف ۲۴ ساعت به آن‌ها تحویل داده می‌شود، انتخاب کنند.
در همین حال، پونس می‌گوید فاوو در این دور با سرمایه‌گذاران شریک شد، زیرا آن‌ها به توسعه شهرت او کمک می‌کنند. وی می‌افزاید که تایگر گلوبال قبلا به این شرکت کمک کرده است تا در مسیر درست قرار گیرد.
گریفین شرودر، از مدیران تایگر گلوبال، در بیانیه‌ای مکتوب گفت: «مدل تجاری نوآورانه تجارت اجتماعی فاوو، و پلتفرم لجستیک به‌سرعت در حال رشد آن، تحول دگرگون‌کننده‌ای در خرید و توزیع کالا در آمریکای لاتین ایجاد می‌کند. ما از دموکراتیک کردن تجارت الکترونیک و شراکت با الخاندرو و مارینا که به‌سرعت در حال گسترش در بازارهای جدیدند، خرسند هستیم.»

این مطلب با حمایت مالی تضمین‌چی تولید شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kpja
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.