فدکس هم روی دهلیوری سرمایه‌گذاری کرد

سهیل باروآ از جذابیت‌های این استارتاپ هندی می‌گوید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دهلیوری (Dehlivery) شرکتی فعال در زنجیره تأمین کالای هند، با سرمایه‌گذاری 100 میلیارد دلاری فدکس (Fdex)، ارزش سهام خود را سه میلیارد دلار بالا برد. این همکاری که با یک توافق تجاری درازمدت با حمایت سافت بنک (SOFTBank) شکل گرفت، علاوه بر واردات و صادرات بین‌المللی از مبدأ و به مقصد هند شامل فعالیت‌های جابه‌جایی کالا در شبه قاره هند نیز می‌شود.

سهیل باروآ، بنیانگذار دهلیوری در مورد این قرارداد می‌گوید: «هدف ما ارائه محصولات و فرصت‌های جدید به مشاغل و مصرف‌کنندگان هندی و جهانی از طریق دسترسی بی‌نظیر به شبکه گسترده، توانایی‌های فناوری و مهندسی ماست.»

سرمایه‌گذاری فدکس در دهلیوری دقیقا زمانی اتفاق افتاد که بودجه 277 میلیون دلاری فیدلیتی (Fidelity) آمریکایی و جی‌آی‌سی سنگاپوری (GIC) پس از تأسیس شعبه مرکزی در گورگائون (Gurgaon) راهی سبد دهلیوری شد. این شرکت بعد از سرمایه‌گذاری 413 میلیون دلاری سافت بانک و دیگر سرمایه‌گذاران در سال 2019 وارد کلوپ تک‌شاخ‌ها شد و تا به امروز 2/1 میلیارد دلار را با سرمایه‌گذاری شرکت‌های مختلفی مثل نکسوس ونچر پارتنر (Nexus Venture Partners)، مالتی پلز (Multiples)، هیئت سرمایه‌گذاری سی‌پی‌پی (CPP Investment Board) و شرکت‌های دیگر جمع‌آوری کرده است. بر اساس گزارش کرانچ‌بیس (Crunchbase) آخرین تأمین مالی دهلیوری جذب 25 میلیون دلار سرمایه از استیدویو کپیتال (Steadview Capital) بود.


دهلیوری در سال 2011 تأسیس شد. این شرکت مجموعه کاملی از خدمات لجستیکی مانند حمل‌و‌نقل سریع بسته‌ها، حمل بار FTL و LTL، تدارکات معکوس، حمل بار بین مرزی و خدمات تکنولوژیکی و انبارداریB2B و B2C را ارائه می‌دهد. بستر این شرکت فرستندگان، نمایندگان حمل‌و‌نقل و کامیون‌داران را به هم متصل کرده و خدمات جابه‌جایی کالا را تضمین می‌کند. این شرکت مدعی است که از زمان تأسیس تاکنون بیش از 850 میلیون تراکنش را انجام داده و با بیش از ده هزار مشتری مستقیما کار می‌کند.

دهلیوری در دو سال گذشته مثل زماتو (Zomato) برنامه عرضه در بازار بورس را در نظر داشت، اما همزمانی انتخابات 2019 هند با برنامه‌ریزی‌های شرکت، عرضه اولیه را به تعویق انداخت. آن‌طور که مدیر ارشد اجرایی شرکت، سهیل باورآ می‌گوید، عرضه اولیه دهلیوری در بازار داخلی هند بین دسامبر 2021 تا مارس 2022 خواهد بود و این شرکت خوش‌بین است تا با این عرضه سهام، تا پایان سال به افزایش سرمایه 400 تا 500 میلیون دلاری دست یابد.

به غیر از دهلیوری، چندین شرکت هندی دیگر از جمله موبیک ویک (MobiKwik)، این موبی (InMobi)، پی‌تم (Paytm)، اُلا (Ola)، گروفرس (Grofers)، پلیسی بازار (PolicyBazaar)، فون‌پی (PhonePe) و لنزکارت (Lenskart) برای عرضه اولیه 2021 برنامه‌ریزی می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/3yuy
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.