فرهاد نیلی: داده، ستاره قطبی انقلاب صنعتی چهارم است

«تحول دیجیتال در صنایع بزرگ ایرانی چگونه است؟» این سؤالی بود که علی نعمتی شهاب، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت فراراه از فرهاد نیلی، مدیرعامل شرکت رهنمان پرسید و در پنل «غول‌ها وارد می‌شوند» نکستیشن ۲۰۲۴ درباره آن گفت‌وگو کردند.

فرهاد نیلی رویکرد صنایع بزرگ را در تحول دیجیتال سنتی ارزیابی کرد و گفت که اگر در انقلاب صنعتی سوم تولید انبوه با هزینه تولید کم، ارزش بود، ستاره قطبی انقلاب صنعتی چهارم داده است؛ داده درمان درد مشتری است.

علی نعمتی شهاب، مدیرعامل شرکت مشاوره مدیریت فراراه

به گفته نیلی بعضی از صنایع بزرگ، ازجمله پتروشیمی‌ها، هنوز تحول دیجیتال را این‌طور می‌بینند که دستاورد کاهش هزینه تولید و کم کردن تعداد نیروی انسانی برای آنها داشته باشد. با همین نگاه هم است که بستر داده‌ای چنین صنایعی بسیار بزرگ است، اما این بستر دارای معماری آرشیوی است و نه خلق ارزش.

فرهاد نیلی، مدیرعامل شرکت رهنمان

او توضیح داد: «تحول دیجیتال یعنی خلق ارزش با اتکا به داده. داده ضرباهنگ خلق ارزش انقلاب صنعتی چهارم است که امروز در ابتدای آن قرار داریم.»

همچنین، نیلی معتقد است اگر این تفکر غول‌های صنعتی تغییر نکند، حیات آنها به خطر می‌افتد، چون دیگر «درد مشتری» را درمان نخواهد کرد. او در این زمینه گفت: «صنایع بزرگ باید بپذیرند دوران تولید انبوه در حال زوال است و امروز موج تولید سفارشی و شخصی است که در جهان در حال پیش‌روی است.»

نیلی، یکی از ابعاد کلیدی تولید شخصی تحول دیجیتال را بعد انسانی آن معرفی کرد و به همین اعتبار تحول صنعتی را ماشینی و تحول دیجیتال را انسانی تعبیر کرد.

نمایش لینک کوتاه
کپی لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/glz8 کپی شد

مطلب قبلی

مطلب بعدی

مطالب پیشنهادی

ارسال یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شماره جدید هفته‌نامه کارنگ​

پربازدید‌ترین

جدید‌ترین

هوش مصنوعی جای نبوغ و اراده انسان را نمی‌گیرد

کارنگ ۱۶۳ منتشر شد

یک هدف صد مدیرعامل را زیر یک سقف جمع کرد