فناوری اطلاعات؛ موتور قدرتمند تحرک اقتصادی

مجید هادی، مدیرعامل تجارت الکترونیک پارسیان

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همه ما آگاهیم که در میهن عزیزمان ایران، پیشرفت کلان‌شهرها و پیچیدگی آنها، نیاز روزافزون شهروندان به دانش خدمات الکترونیک شهری را ضروری می‌کند و این روزها شاهد پیدایش روش‌های نوین در طراحی و ارائه این خدمات در کشور هستیم.با ظهور و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در سطح جامعه، متغيرهای خرد و كلان اقتصادی دستخوش تغيير قرار می‌گيرند. به‌طوری که در کشورهای توسعه‌یافته به‌طور محسوسی شاهد استفاده عمومی از روش‌های هدفمند این مفهوم اساسی در تمامی عرصه‌های زندگی و نظام مدیریتی جامعه هستیم. در مقابل در کشورهای کمتر توسعه‌یافته، مردم کمتر از این امکان برخوردارند که تأثیر آن در نظام اجتماعی و حتی سیاسی حاکم بر آن کشورها کاملاً مشهود است.

کاربرد ICT به‌‌عنوان موتور قدرتمند برای ایجاد تحرک در بخش تجارت و اقتصاد به رفع کامل مشکلات اقتصادی کشور منجر نشده، اما استفاده و توسعه آن، کارآمدسازی سایر بخش‌های تولیدی را به همراه خواهد داشت. همچنین توجه به این مطلب ضروری است که تأکید بر استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، موجب کاهش منابع سایر بخش‌ها نخواهد شد، بلکه تجهیز حکومت‌ها به این ابزار قدرتمند، دستیابی آنها به اهداف میان‌‌مدت و بلند‌مدت توسعه‌ای را تسهیل می‌کند.

به‌منظور جلوگیری از فقر اطلاعاتی و ارتباطی و در راستای پیشرفت و توسعه این صنعت، همگام با جامعه جهانی می‌بایست اقدامات اساسی در راستای تدوین برنامه‌ای بلند‌مدت برای رفع موانع و مشکلات موجود و تسهیل و تسریع فرایندهای تولید و همچنین تحقق جامعه دانش‌محور و اقتصاد دانش‌بنیان واقعی در کشور صورت پذیرد.شرکت تجارت الکترونیک پارسیان (تاپ) به‌عنوان یک شرکت نوآور در این حوزه که چندین سال رتبه نخست ارائه خدمات پرداخت کشور را به خود اختصاص داده، امروز پس از دو دهه فعالیت در صنعت پرداخت، توانسته با ارائه راهکارهای نوین و متمایز و ایجاد یک زنجیره ارزش برای مشتری، مانند راهکار کیف پول الکترونیک و روش‌های نوین پرداخت با امنیت بالا، همگام با کشورهای توسعه‌یافته، فرهنگ استفاده از این فناوری‌ها را در میان سطوح عالی حاکمیت و سطوح مختلف مردم، جاری سازد.

نگاه به چشم‌انداز این صنعت، ما را به رسیدن به جایگاه بالاتر در رتبه‌های جهانی از حیث پرداخت شبکه‌ای و ارتقای روزافزون رتبه شرکت در میان شرکت‌‌های برتر ایران رهنمون می‌کند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/4h4o
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.