کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

فین‌تک ترسناک نیست و سرمایه‌گذار دارد

فینووا و تکنوتجارت از برگزاری رویداد فینوهک چه هدفی دارند؟

در منطقه منا ۱۷ نئوبانک تأسیس شده که نشان می‌دهد فین‌تک موضوع داغی در جهان اطراف ما به شمار می‌رود. اگر کمی از منطقه فراتر برویم، می‌بینیم فین‌تک‌ها ۱۱ درصد از کل سرمایه‌گذاری خطرپذیر دنیا را به خود اختصاص داده‌اند و چهارمین حوزه مورد علاقه سرمایه‏‌گذاران به شمار می‌روند.

حجم سرمایه‌گذاری خطرپذیر روی فین‌تک‌ها در سال ۲۰۲۱ معادل ۱۲۵ میلیارد دلار بوده که نسبت به سال قبل از آن، سه برابر شده و اگر با ۱۰ سال قبل مقایسه کنیم، در سال ۲۰۱۲ حجم سرمایه‌گذاری روی فین‌تک‌ها ۶۳ برابر رشد داشته است. در چنین شرایطی درمی‌یابیم که سرمایه‌گذاری روی حوزه فین‌تک نه‌تنها ترسناک نیست، بلکه جذاب است.


فینوهک؛ میانبری برای شروع یک کسب‌وکار در حوزه فین‌تک


طبق آخرین گزارش CBinsight، عدم دسترسی به سرمایه مالی و عدم ارائه راهکار برای مشکلات واقعی کاربران، اولین و دومین دلیل شکست استارتاپ‌هاست. فینوهک رویدادی چالش‌محور و مبتنی بر سرمایه‌گذاری توسط فینووا و تکنوتجارت است تا افراد در قدم اول به فین‌تک علاقه‌مند شوند و در قدم دوم بتوانند با کسب توانمندی و آموزش از افراد خبره، کسب‌وکاری در حوزه فین‌تک راه بیندازند.

ولث‌تک (WealthTech)، اینشورتک (InsureTech)، رگ‌تک (ReqTech)، لندتک (Lend Tech) و پی‌تک (Paytech) به عنوان محورهای فینوهک معرفی شده‌اند. فینوهک در تعریف مریم نجفی، مدیرعامل فینووا، تلاشی برای آدرس‌دهی فرصت‌های جذاب به‌روز و چالش‌های موجود کاربران و کسب‌و‌کارهای خدمات مالی ایران است. در بیان او، چالش‌هایی در این رویداد مطرح شده‌اند که همگی چالش‌های ترند دنیا به شمار می‌روند و پیدا کردن راهکار این چالش‌ها در امتداد نیاز روز دنیا و ایران است.

فینوهک در زمره رویدادهای هیبریدی است که در آن هر فرد یا تیمی می‌تواند ایده‌های فین‌تکی خود را در فینوهک دنبال کند و در این رویداد مشارکت داشته باشد. فینوهک که به نوعی هکاتون صنعت مالی است، مملو از کارگاه‌های کاربردی و منتورینگ فعال است و همه مدرسان این رویداد در فین‌تک باسابقه هستند. این کارگاه‌ها روی مسائل و مشکلات متمرکز شده‌اند تا افراد بعد از هر کارگاه بتوانند سرنخ‌های اولیه در آن حوزه از فین‌تک را دریافت کرده و کار خود را آغاز کنند.


سرمایه‌گذاری روی تیم‌های منتخب


«تیم‌های منتخب فینوهک در ۴۵ روز سرمایه دریافت می‌کنند.» این خبری بود که مریم نجفی در افتتاحیه رویداد آن را اعلام کرد. از طرف دیگر حمید علیمحمدی، مدیرعامل تکنوتجارت نیز به تیم‌های منتخب فینوهک این نوید را داد که تکنوتجارت می‌تواند ایده‌های نو و خلاقانه را در مسیری سازنده هدایت کرده و در ادامه با تأمین مالی به‌موقع به رشد آنها کمک کند.

افراد برای رسیدن به سرمایه در فینوهک باید تیم شوند و چالشی در این حوزه بردارند. فینوهک با درگیر کردن دو بازوی نوآوری بانک تجارت و آینده، یعنی فینووا و تکنوتجارت و همین‌طور همراهی شرکت‌های مطرح فین‌تکی چون همراه کارت، فینوتک و ارتباط فردا، تبدیل به چهارراه بزرگی از تعامل شده و فرصت بی‌نظیری در صنعت فین‌تک ایران به شمار می‌رود که همه علاقه‌مندان فین‌تک می‌توانند به‌سادگی به این دنیای پر از پول و سرمایه وارد شوند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bnad
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.