کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

قدرتمند در دنیای بازی و فیلم

درباره آن ماری سوئینی

آن ماری سوئینی، عضو ارشد هیئت‌مدیره شرکت لگو و عضو هیئت‌مدیره نتفلیکس است. او در ۴ نوامبر ۱۹۵۷ در کینگستون نیویورک به دنیا آمد.

او دانش‌آموز باهوش و موفقی بود و توانست با مدرک لیسانس از کالج نیوراشل فارغ‌التحصیل شود و پس از آن مدرک کارشناسی ارشد در رشته آموزش را اخذ کرد و بلافاصله وارد شرکت وایاکام شد و کارش را در یکی از شرکت‌های بزرگ رسانه آوانگارد در بخش توسعه بین‌الملل آغاز کرد و بیش از ۱۲ سال در آن شرکت بود. پس از آن سه سال در شبکه فاکس بود و بعد وارد دیزنی شد.

درخشش آن سوئینی باعث شد نامش به عنوان یکی از افراد مطرح شرکت دیزنی در سراسر جهان شنیده شود. حضور او در دیزنی بیش از ۱۸ سال طول کشید.

او با مدیریت یکی از شبکه‌های دیزنی آغاز کرد و در نهایت نُه سال مدیر گروه اصلی رسانه‌های دیزنی بود. در طول فعالیتش توانست بزرگ‌ترین شبکه کابلی دنیا را تأسیس کند که تاکنون پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته است.

کیفیت مدیریت آن سوئینی چنان درخشان بود که بعد از خروج از دیزنی، به عنوان مدرس مدیریت در UCLA و هاروارد مشغول به تدریس فنون مدیریت شد. او پس از ۳۴ سال فعالیت تصمیم گرفت به صورت مستقل به تولید محتواهای سینمایی بپردازد که در این بخش نیز موفق بود.

او بارها به عنوان مادر شاغل قدرتمند در دنیا معرفی شده و سی‌و‌چهارمین زن قدرتمند جهان در سال ۲۰۱۴ شناخته شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qgqp
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.