کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

لزوم اهمیت دادن به سبک زندگی سالم در حوزه نوآوری

پنل «شادتر و زیباتر کار و زندگی کنیم» با حضور ایمان صفایی، مربی ذهن، بدن و سبک زندگی و بنیان‌گذار آریاتن و Heal30 و همچنین، با تسهیل‌گری رضا قربانی، هم‌بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار، در سومین و آخرین روز نکستیشن ۲۰۲۴ برگزار شد. در این پنل درباره سبک زندگی سالم، خواب و عادات غذایی درست در میان فعالان حوزه فناوری و نوآوری و مدیران این حوزه صحبت شد.

رضا قربانی با اشاره به اینکه در حوزه نوآوری بیشتر مباحث درباره فناوری و هوش مصنوعی است و توجه کمتری به سبک زندگی، غذا و ورزش می‌شود، عنوان کرد: «سبک زندگی اکثر افراد (به‌ویژه جوانان) فعال در حوزه فناوری و نوآوری به شکلی است که در آینده منجر به انواع بیماری می‌شود، بنابراین صحبت درباره سبک زندگی سالم بسیار مهم است. در ادبیات غذایی ایران همچنان به بحث هرم غذایی پرداخته می‌شود، در حالی که این مدل ۱۰ سال قبل منسوخ شده است.»

رضا قربانی، هم‌بنیان‌گذار کارخانه نوآوری رسانه راه‌کار

او در ادامه توضیح داد: «در حال حاضر از مدل بشقاب غذایی سالم استفاده می‌شود که شامل ۲۵درصد غلات کامل، ۲۵درصد پروتئین، ۴۰درصد سبزیجات و ۱۰درصد میوه است. مدیران و کارآفرینان به دلیل سبک زندگی خاص وقت نمی‌کنند که به تحرک و مصرف مواد غذایی سالم بپردازند.»

صفایی در ادامه این پنل با بیان اینکه هر شخصی بشقاب غذایی خود را براساس دارایی خود انتخاب می‌کند، عنوان کرد: «سلامت و ورزش همواره کنار هم قرار می‌گیرند. دلیل اینکه بسیاری از افراد ورزش را پس از مدتی رها می‌کنند این است که آمادگی ذهنی نداشته‌اند. افراد بالای ۳۰ سال قدرت تحلیل بهتری دارند و بنابراین مسیری که انتخاب می‌کنند درست‌تر است.»

ایمان صفایی، مربی ذهن، بدن و سبک زندگی و بنیان‌گذار آریاتن و Heal30

او درباره اپلیکیشن‌های تغذیه یا تحرک گفت: «این نوع برنامه‌ها برای شروع کار خوب‌اند و به آماده کردن ذهن کمک می‌کنند، اما نواقصی دارند. در ورزش نیاز به تعامل وجود دارد‌، اپلیکیشن‌ها امکان این تعامل را از ما می‌گیرند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/e6zv
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.