کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

امضای تفاهم‌نامه همکاری میان نصر تهران و سندیکای افتا در الکامپ ۲۶ / ما خواستار نهضت امنیت اطلاعات هستیم

سازمان نظام صنفی استان تهران و انجمن صنفی افتا(سندیکای افتا) در حاشیه روز چهارم نمایشگاه الکامپ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند. به گفته رئیس نصر تهران این سازمان و سندیکای افتا پیش از این نیز همکاری داشته‌اند و این تفاهم‌نامه در راستای هم‌افزایی بیشتر برای حفظ امنیت اطلاعات به عنوان زیرساخت اقتصاد دیجیتال کشور امضا شده است. تولید دانش بومی، مطالبه‌گری صنفی و بهبود فضای کسب‌وکارهای حوزه امنیت از برنامه‌های سازمان نصر و سندیکای افتا بعد از امضای این تفاهم‌نامه است.


اهمیت امنیت اطلاعات به عنوان زیرساخت اقتصاد دیجیتال


به گزارش کارنگ، حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه تأکید کرد که موضوع امنیت یک مسئله حاشیه‌ای نیست و در واقع زیرساخت توسعه اقتصاد دیجیتال کشور است. او گفت که در دو سه سال اخیر کشور آسیب زیادی از عدم توجه کافی به مسئله امنیت در فناوری اطلاعات دیده است.

اسلامی با اشاره به اینکه کشور در حال حرکت به سمت اقتصاد دیجیتال است ادامه داد:‌ «اگر برای حرکت اقتصاد کشور به سمت اقتصاد دیجیتال تمهیدات امنیتی لازم اندیشیده نشود و چه در حوزه مالی و چه در حوزه منابع انسانی سرمایه‌گذاری‌های لازم بر موضوع امنیت انجام نشود هر اقدام دیگری برای توسعه اقتصاد دیجیتال کارساز نخواهد بود.»

رئیس سازمان نظام صنفی استان تهران در ادامه بر اهمیت اتحاد میان تشکل‌ها، همگرایی و همصدایی تأکید کرد و ادامه داد: «سیگنالی که از سمت بخش خصوصی دریافت می‌شود نشان‌دهنده اهمیت بخش خصوصی به شرکت‌ّها و افراد متعهد به این حوزه است.»

اسلامی ابراز امیدواری کرد که در خصوص موضوعات تسهیل‌گری اخذ مجوز و اعتماد به بخش خصوصی شاهد تغییر رفتا حاکمیت باشیم.

در ادامه مراسم بهناز آریا، ‌رئیس کمیسیون افتا در نصر تهران ضمن بیان اینکه تا الان همکاری‌های زیادی میان نصر تهران و سندیکای افتا وجود داشته عنوان کرد:‌ «در طی سال‌های زیادی که سازمان نطام صنفی و کیسیون افتا فعالیت داشته و مطالبه‌گر صنعت افتا بوده است،‌ سندیکای افتا که آن را با نام انجمن صنفی افتا می‌شناسیم هم جداگانه در حوزه تولیدکنندگان افتا تلاش‌های زیادی داشته است.»

آریا در ادامه تأکید کرد بعد از همکاری‌های صورت‌گرفته این اولین باری است که نصر تهران و سندیکای افتا موفق شده‌اند به این نقطه مشترک همکاری مشترک دست یابند.

رئیس کمیسیون افتای نصر تهران در ادامه ابراز امیدواری کرد که انجمن صنفی افتا و نصر در همه حوزه‌های مربوطه همکاری‌های مثبتی داشته باشند و بتوانند گام‌های مثبت و روبه‌جلویی بردارند.

او تأکید کرد که در شرایط حال حاضر کشور که تأکیدات زیادی بر حفظ امنیت وجود دارد هم‌افزایی صورت گرفته بعد از امضای این تفاهم‌نامه می‌تواند تأثیرات مثبت زیادی داشته باشد.

کامبیز قادری، رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی افتا نیز در مراسم امضای این تفاهم‌نامه همکاری ضمن بیان اینکه اهمیت شرایط حوزه امنیت بر کسی پوشیده نیست، عنوان کرد: «در حال حاضر که در یک جنگ سرد سایبری قرار داریم و باید از تمام توانمندی‌های موجود اعم از توانمندی‌های که متکی بر دانش داخلی و دانشی که در دنیا در حال تولید است به نحو احسن استفاده کنیم تا در افزایش امنیت و تاب‌آوری سامانه‌ها و خدمات حوزه فناوری اطلاعات کم نیاوریم.»

او با اشاره به اینکه پیش از این نیز همکاری‌های زیادی میان نصر و افتا صورت گرفته ادامه داد:‌ «سازمان نصر باید از دید تمام فعالان این حوزه به عنوان یک سازمان مادرتخصصی شناخته شود.»

به گفته قادری انجمن صنفی افتا هم تا قبل از این خود را جدا از نصر ندانسته و هدف هم این بوده که هم‌افزایی بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

او تأکید کرد که این تفاهم‌نامه همکاری می‌تواند باعث هم‌صدایی بیش از پیش شود و در پیشبرد اهداف صنعت افتا کمک‌کننده باشد.


امنیت یک موضوع فرابخشی است


رئیس هیئت‌مدیره سندیکای افتا هم بیان کرد که با وجود شرایط اقتصادی کشور بخش خصوصی آنچه را در توان دارد به کار گرفت و در نمایشگاه الکامپ بیست‌وششم نیز عرضه کرد و مورد اسقبال بازدیدکنندگان هم قرار گرفت. او با اشاره با توضیحات بالا خطاب به دولت و حاکمیت گفت‌: «حالا شما برنامه‌ای دارید؟»

بهناز آریا در ادامه با بیان اینکه امنیت یک موضوع فرابخشی است تأکید کرد: «ما به حوزه امنیت به عنوان یک صنعت نگاه می‌کنیم چرا که موضوعی بسیار مهم و فراگیر است.»

او ادامه داد: «ما پرداختن به مسئله امنیت را از اولویت‌های خود می‌دانیم و خواستار نهضت امنیت اطلاعات هستیم.» او گفت که این تفاهم‌نامه هم نمادی است از اینکه بخش خصوصی به این نهضت اعتقاد دارد.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن صنفی افتا در پاسخ به سؤال کارنگ در خصوص برنامه‌ها و گام‌های بعد از امضای تفاهم‌نامه عنوان کرد:‌ «یکی از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های ما بعد از امضای این تفاهم‌نامه، شکل‌دهی به فعالیت‌های صنفی و تشکلی در حوزه امنیت است.»

او تأکید کرد که ما می‌خواهیم، یک صدا،‌ بیان‌کننده اهداف و خواسته‌های صنفی باشد. به گفته او این هم‌صدایی به یک رهبر ارکستر نیاز دارد که سازمان نصر انتخاب خوبی برای این رهبری است.

بهناز آریا نیز در پاسخ به این سؤال کارنگ گفت:‌ «هر تشکلی سازوکار خود را دارد و برنامه ما بعد از امضای این تفاهم‌نامه این است که جایگاهی برای یک‌دیگر در سازوکارهای خود درنظر بگیریم و مسائل را هم‌راستا پیش ببریم.»

او ادامه داد: «آنچه ما در این تفاهم‌نامه دیده‌ایم تولید دانش بومی، مطالبه‌گری صنفی و بهبود فصای کسب‌وکارهای حوزه امنیت است.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/wv2h
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.