محبوبیت ترکیب خرده‌فروشی آنلاین – آفلاین

تارگت سوار بر روند خرده‌فروشی جدیدی است که می‌تواند آمازون را شکست دهد

زمان مطالعه: 3 دقیقه

این هفته، خرده‌فروش محبوب «تارگت»، نتایج مالی سه ماهه چهارم را اعلام کرد که بیش از برآوردهای تحلیلگران بود.

طبق این گزارش، پس از رشد نزدیک به ۲۸ میلیارد دلار یا بیش از ۳۵ درصد در دو سال گذشته، مجموع فروش به ۱۰۶ میلیارد دلار رسید. فروش قابل مقایسه 9/8 درصد افزایش یافت، یعنی بیش از 5/20 درصد در سه ماهه چهارم ۲۰۲۰. علاوه بر این، در سال ۲۰۲۱ هر پنج دسته کالاهای اصلی رشد دو رقمی در فروش، بالاتر از رشد در سال ۲۰۲۰ را نشان داده‌اند.

سود هر سهم برای سه ماهه چهارم از 67/2 دلار در سال ۲۰۲۰ به 19/3 دلار رسید. مجموع سود هر سهم تعدیل‌شده از 42/9 دلار در سال ۲۰۲۰ به 56/13 دلار برای کل سال ۲۰۲۱ رسید.

همان‌طور که برایان کورنل، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل تارگت، در بیانیه‌ای پس از انتشار درآمد اعلام کرد، عملکرد خوب سه ماهه چهارم تارگت به دنبال عملکرد قوی چندین فصلی است که «دوام» مدل تجاری آن را تقویت می‌کند.

کورنل گفته است: «عملکرد قوی سه ماهه چهارم ما باعث شد در سال ۲۰۲۱ رکورد رشد را بزنیم و متضمن دوام مدل کسب‌وکار و اعتماد ما به رشد سودآور بلندمدت شد. همان‌طور که به آینده نگاه می‌کنیم، به سرمایه‌گذاری و انجام کاری که باعث شده وفاداری و اعتماد مشتریان خود را به دست آوردیم، ادامه می‌دهیم. این امر با تیم برجسته ما شروع می‌شود و شامل تمایز مداوم از طریق مقرون‌به‌صرفه بودن، طبقه‌بندی، سهولت و راحتی است.»

مدل کسب‌وکار تارگت دارای چندین عنصر است که به این شرکت کمک کرده تا قلب و کیف پول خریداران آمریکایی را تسخیر کند. اولین ویژگی «فروشگاه یک‌جا» است که به خریداران امکان می‌دهد همه چیز، از مواد غذایی گرفته تا دارو و پوشاک را در یک مکان خریداری کنند.

بعدی عنصر ترکیب خرید آنلاین با خرید آفلاین است. مشتریان کالا را به صورت آنلاین سفارش می‌دهند و آن را از داخل فروشگاه‌های محلی یا در کنار خیابان تحویل می‌گیرند. بیش از ۹۵ درصد از فروش آنلاین تارگت در سه ماهه چهارم توسط فروشگاه‌های آن انجام شد و در طول فصل تعطیلات به علت قرنطینه به تارگت برتری رقابتی نسبت به آمازون داد.

برت رز، کارشناس خرده‌فروشی می‌گوید: «تارگت در تعطیلات بر آمازون پیروز شد. با باز شدن دوباره جهان، مردم می‌خواستند بیرون بیایند و افزایش فروش در فروشگاه‌ها اجتناب‌ناپذیر بود. این آخرین باری نیست که ما از این نوع اعداد خواهیم دید.

فروش سنتی در فروشگاه‌ها پس از تعطیلی، ظرفیت محدود و عجله دیوانه‌وار به آنلاین بودن همه‌چیز برای جلوگیری از کووید، با قدرت بازمی‌گردد.»
ادغام فروش آنلاین و آفلاین، فروشگاه‌های خرده‌فروشی سنتی را به دارایی‌های گران‌بهایی تبدیل می‌کند که قبل از ورود آمازون به خرده‌فروشی بودند.

جو ایوب، مدیر ارشد درآمد در سرچ آی‌او می‌گوید: «استراتژی خرده‌فروشی تارگت نقش مهمی در موفقیت فعلی آن داشته است. آنها به طور مؤثر تجربه خرده‌فروشی آنلاین و آفلاین را ادغام کرده‌اند که خریداران در طول همه‌گیری به آن عادت کرده‌اند. به منظور رقابت، سایر خرده‌فروشان بزرگ از جمله آمازون نیز باید در تجارت الکترونیک و روش‌های آنلاینی سرمایه‌گذاری کنند که از فروش در فروشگاه پشتیبانی می‌کند.»

رز می‌افزاید: «خرده‌فروشی آنلاین نمی‌تواند با تجربه خرید واقعی و قدم گذاشتن به فروشگاه رقابت کند. مهم نیست که چقدر تلاش می‌کنند، این چیزی نیست که بتوان آن را به صورت آنلاین جایگزین کرد. این، همراه با تحویل در همان روز و تحویل در خیابان، فروش تارگت را افزایش داد.»

ریک واتسون، کارشناس ای‌کام و بنیان‌گذار آر. ام. دبلیو کامرس کانسالتینگ می‌گوید: «رویکرد آمازون خرده‌فروشی آنلاین است و رویکرد تارگت خرده‌فروشی مبتنی بر فروشگاه. هر دو در حوزه‌های خود بسیار نوآور هستند و از آن برای رشد و افزایش سهم بازار استفاده می‌کنند.

با این حال، تارگت همه این کارها را با بهبود حاشیه سود انجام می‌دهد، در حالی که آمازون راضی است که پول زیادی به دست نیاورد. همچنین قابل توجه است که والمارت به‌خوبی از هر دو رویکرد وام گرفته است که بسیاری از شرکت‌ها نمی‌توانند انجام دهند، اما شرکتی به اندازه والمارت می‌تواند.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ob0j
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.