کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مدیرعامل دیوار تبرئه شد

اشکان آرمندهی، مدیرعامل دیوار در توییتر خود خبر داده که پس از اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه تجدیدنظر، از اتهام وارده تبرئه شده است. علاوه بر این خبر که آرمندهی اعلام کرده او گفته است که بالاخره با این حکم مشخص شده که در پلتفرم‌های کاربر محور، مسئولیت محتوای منتشر شده با کاربر است.

او در این زمینه نوشته است: «بعد از ۳ سال رفت‌وبرگشت و هزینه کردن و تهدید شدن معتقدم بیش از هر چیز تاثیر این رای بر فعالیت پلتفرم‌های کاربرمحور داخلی برای تعیین حدود مسئولیت حقوقی محتوا، واجد اهمیت است. با امید حصول فهم به‌روزتر درباره مسائل صنعت اقتصاد دیجیتال ایران.»

 آرمندهی سال گذشته و در پی تشکیل پرونده‌ای درباره تعدادی از آگهی‌های منتشرشده در پلتفرم دیوار، به سه ماه و یک روز حبس محکوم شده بود. پاییز سال گذشته آرمندهی، در توییتر خود خبر از احضار به دادگاه و محکوم شدن خود به سه ماه و یک روز حبس غیرقابل تبدیل خبر داد. ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طريق جذب زنان تن‌فروش»بود. به دنبال این اتفاق دیوار در بیانیه‌ای به شرح این اتفاق پرداخت.

در این بیانیه آمده بود: « متاسفانه به‌رغم پیگیری‌های حقوقی و قانونی متعدد، حکم مجازات زندان برای مدیرعامل دیوار، اشکان میرآرمندهی، در دادگاه تجدیدنظر تهران تایید شد. ‌عنوان اتهامی این حکم «فراهم آوردن موجبات فساد و فحشاء از طریق جذب زنان تن‌فروش» است؛ این در حالی است که خدمات دیوار همواره تحت قوانین موجود در کشور و نظارت نهادهای ذی‌ربط بوده است. در این پرونده نیز آگهی‌های موضوع اتهام دارای هیچ محتوای غیرقانونی نبوده و محکومیت دیوار صرفا بر اساس اقداماتی است که اشخاص ثالث در فضای خارج از این پلتفرم انجام داده‌اند.»

در نهایت بعد از پیگیری‌های افراد مختلف از جمله وزیر ارتباطات اعلام شد که اجرای این حکم به تعویق افتاده است، اما ماه پیش باز دوباره اجرای آن حکم به جریان افتاده است. اشکان آرمندهی در توییتی در این مورد نوشته بود: « در حالی که بعد از کلی دوندگی فرسایشی، یک شعبه برای ۴ بهمن وقت تجدیدنظر مجدد داده، شعبه دیگری مرا برای حبس احضار کرده. میرم به امید اتمام.» حالا اما بعد از پیگیری‌های بیشتر این شرکت او از این جرم تبرئه شده است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5fup
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.