غلامرضا صالحی نمین، مدیر لجستیک اسنپشاپ، در حاشیه هفتمین نمایشگاه صنعت پخش ایران اعلام کرد که هلدینگ دکا با در اختیار داشتن تمام حلقههای زنجیره لجستیک، از تولید تا تحویل، میتواند خدمات یکپارچه و متناسب با نیاز بازار به مشتریان ارائه دهد. به گفته او این هلدینگ با داشتن تمامی حلقههای زنجیره لجستیک، میتواند نیازهای مختلف مشتریان را پوشش دهد.
به گزارش روابط عمومی هلدینگ دکا، غلامرضا صالحی نمین، مدیر لجستیک اسنپ شاپ با حضور در غرفه هلدینگ دکا در هفتمین نمایشگاه صنعت پخش ایران با بیان اینکه نقطه قوت هلدینگ دکا این است که کل زنجیره لجستیک را در کنار هم دارد، افزود: «قرار دادن سختافزار، سرویس حمل و نقل، دانش و منابع انسانی متبحر در کنار هم سبب شده مدیریت تمام زنجیره تأمین به صورت کامل از طریق این شرکت برای مشتریان انجام شود.»
او با تأکید بر اینکه یکی از اقدامات دشوار که هلدینگ دکا موفق به انجام آن شده است ایجاد ۱۰ برند تخصصی لجستیکی در کنار هم است، گفت: «فاز نخست که ایجاد کسبوکارها است به خوبی و در مدت کوتاهی انجام گرفته است. فاز بعدی این کسبوکارها یکپارچهسازی آنهاست که این فرآیند مبتنی بر فناوری امکانپذیر است و دکا میتواند با سیستم ERP حوزههای مختلف لجستیکی را به هم متصل کند تا با توجه به نیاز بازار، خدمات لجستیکی ارائه دهد. مثلاً یک شرکت تولیدی برای واردات مواد اولیه میتواند از بخش شیپینگ هلدینگ دکا سرویس دریافت کند. هلدینگ دکا همچنین برای حمل و انتقال ریلی، اجاره کانتینر، دپوی کالاها در انبارها و ترانزیت کالاها به بخشهای گوناگون ظرفیت و توانایی دارد، ضمن اینکه با در اختیار داشتن شبکه گسترده توزیع میتواند دریافت کالا و دلیوری آنها را نیز مدیریت و اجرایی کند.»
مدیر لجستیک اسنپ شاپ افزود: «همه این خدمات و مدیریت آنها وابسته به استقرار یک سیستم یکپارچه است.»
صالحی نمین، با اشاره به اینکه حوزه عملیات لجستیک اسنپشاپ در بخش آنلاین و آفلاین است، اظهار کرد: «در حال حاضر واحد لجستیک اسنپ شاپ در دو حوزه اکسپرس و نرمال دلیوری فعالیت دارد که در حوزه اکسپرس مدل دلیوری ما Drop Shipment است که به صورت مستقیم بین مشتری، فروشنده و 3PL لجستیکی کار مانیتورینگ و عملیات فروش انجام میشود.»
مدیر لجستیک اسنپ شاپ اظهار کرد: «در بخش نرمال دلیوری نیز تعدادی هاب فعال است که کالا را از فروشندهها دریافت کرده و آنها را به مرکز پردازش ارسال میکنیم. بعد از پردازش، فرآیند Dispatch و هماهنگی برای ارسال کالا از مبدأ به مقصد انجام و مرحله تحویل به 3PLها برای دلیوری نهایی آغاز میشود.»
صالحی نمین ادامه داد: «مدل سوم تحویل کالا در اسنپشاپ ترکیبی از فروشندگان نرمال و اکسپرس را شامل میشود که مدل Fulfilled by Merchant است؛ در این مورد، فرایند بستهبندی توسط تولیدکننده یا کسبوکار انجام و به هابهای توزیع تحویل شده و در بخش نرمال دلیوری نهایتا به مشتری تحویل داده میشود.»
او تصریح کرد: «همه این سفارشات از طریق سوپراپ اسنپ دریافت میشود و اسنپشاپ به لحاظ عملیاتی در حوزه لجستیک درگیری ندارد.»