کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

مصرف 311 میلیون کیلووات ساعت برق

تعطیلی بیش از 430 مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز

مبارزه با مراکز استخراج رمزارز که به‌صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند، کماکان ادامه دارد. مسئله برق از یک سو و تلاش برای قانونی‌کردن فعالیت همه کسب‌وکارها و افراد فعال در این حوزه از سوی دیگر از دلایل تشدید سخت‌گیری‌ها در این حوزه عنوان شده است.

در آخرین مورد یک مقام مرتبط با این صنعت گفته در سال گذشته بیش از 430 مرکز غیرقانونی استخراج رمزارز شناسایی و تعطیل شده‌اند. البته اگر این روند و پیگیری‌ها ادامه داشته باشد، در سال 1401 خبرهای بیشتری از برخورد با چنین مراکزی به گوش خواهد رسید.

محمد خدادادی بهلولی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با بیان اینکه تهران رتبه نخست کشف مراکز استخراج رمزارز غیرمجاز را دارد، افزود: «استان‌های خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان در رتبه‌های بعدی کشف استخراج مراکز رمزارز غیرمجاز قرار دارند.»

وی با بیان اینکه مراکز مجاز استخراج رمزارز در سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱۱ میلیون کیلووات ساعت برق مصرف کرده‌اند، گفت: «این در شرایطی است که فروش برق در ماه‌های سرد و گرم سال به این مراکز متوقف بوده است.»

مجری تأمین برق مراکز استخراج رمزارز ادامه داد: «در استان‌های کرمان، آذربایجان غربی و البرز بیشترین مراکز مجاز استخراج رمزارز راه‌اندازی شده است.»

خدادادی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۳۲ مرکز غیرمجاز رمزارز کشف شده، گفت: «همه‌ دستگاه‌های کشف‌شده توقیف و هرگز تحویل داده نخواهند شد، همچنین برق مشترک به‌طور دائم قطع و جریمه‌های سنگینی نیز تعیین خواهد شد.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/kd8q
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.