کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

معیشت‌های پشت تالاب

طرح حفاظت از تالاب‌های ایران برگزار می‌کند:

طرح حفاظت از تالاب‌های ایران، سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه را با تأکید بر جلب مشارکت مردم در حفاظت و احیای تالاب‌های کشور با اولویت دریاچه ارومیه و تالاب‌های اقماری آن برگزار می‌کند. موضوع محوری این جشنواره معیشت‌های پشتیبان تالاب است.
تمرکز بر این موضوع در راستای حفظ منابع طبیعی میان جوامع محلی و تالاب با نگاه توسعه پایدار است تا بتوان با پیشبرد این نگاه، فشار را از محیط طبیعی تالاب کم کرد.
محورهای جشنواره شامل ابزارهای نوین در آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگسازی در حوزه معیشت پشتیبان تالاب، راهبردها، راهکارها و شیوه‌های نوآورانه در شناسایی معیشت‌های پیشتیبان تالاب، طرح‌های مبتکرانه معیشت‌های پیشتیبان تالاب، بهره‌برداری از خدمات اکوسیستمی در معیشت‌های پشتیبان و سازگار تالاب، راهکارهای تسریع و تسهیل توسعه معیشت‌های پیشتیبان تالاب‌ها در جوامع محلی و راهکار مبتکرانه بازاریابی و برندسازی محصولات و تولیدات معیشت‌های پشتیبان تالاب است.
سومین جشنواره ایده‌ها و محصولات نوآورانه در دو بخش ایده‌های مستقل و استارتاپ از تاریخ 22 الی 25 شهریورماه برگزار خواهد شد و در پایان از ایده‌های برتر حمایت می‌شود.
علاقه ‌مندان تا یکم شهریور ماه فرصت دارند در جشنواره به آدرس http://www.fiwci.ir ثبت‌نام کنند.
طرح حفاظت از تالاب‌های ایران با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست، برنامه توسعه ملل متحد از سال 1384 فعالیت خود را آغاز کرد و در چند سال اخیر نیز مورد حمایت مالی دولت ژاپن برای احیای دریاچه ارومیه قرار گرفته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/9enc
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.