رسانه اقتصاد نوآوری ایران

منابع انسانی دوست شما نیست!

کریس ویلیامز، معاون سابق منابع انسانی مایکروسافت می‌گوید قبل از مشورت با منابع انسانی در مورد اختلافات‌تان، باید در نظر داشته باشید آنها پول نمی‌گیرند تا با کارمندان متحد شوند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ممکن است کارمندانی که در محیط کار خود با مشکلاتی درگیر هستند، نگرانی‌های خود را با فردی از بخش منابع انسانی در میان بگذارند، اما طبق گفته یکی از مدیران سابق مایکروسافت، بخش منابع انسانی به‌ندرت مکان مناسبی برای دریافت کمک است.


منابع انسانی در نقش پلیس


هر زمان که کارمندی با همکار خود یا یک رئیس میانی، اختلاف نظر شخصی یا مشکل داشته باشد یا نگران اخراج احتمالی باشد، ممکن است احساس نیاز به صحبت کردن با کسی را پیدا کند. کریس ویلیامز، معاون سابق منابع انسانی مایکروسافت، در مقاله‌ای در اینسایدر می‌گوید این فرد نباید از بخش منابع انسانی باشد.

او معتقد است: «نماینده منابع انسانی تیم خود را به عنوان یک دوست نبینید. به‌راحتی می‌توان این دو را با هم اشتباه گرفت. آنها در کنار شما حضور دارند، مردمی هستند و به شما گوش می‌دهند؛ اما به زبان ساده، منابع انسانی دوست شما نیست.» ویلیامز می‌گوید منابع انسانی برای حل مشکلات بین کارکنان یا کارکنان با شرکت و سیاست‌های آن حقوق دریافت می‌کند.

او افزود: «اگر با کارمند دیگری، به ویژه مدیر خود مشکل دارید و تصمیم دارید منابع انسانی را درگیر کنید، باید بدانید کسی را در جبهه خود قرار نمی‌دهید. در عوض شما شرکت را در این موضوع دخالت می‌دهید. ممکن است این همان چیزی باشد که شما می‌خواهید، اما باید بادقت قدم بردارید. حتی اگر مشکل طرف مقابل باشد، انتظار نداشته باشید منابع انسانی به کمک شما بیاید. منابع انسانی از بسیاری جهات مانند پلیس است. آنها به‌سرعت به صحنه وارد می‌شوند، موضوع را تحت کنترل درمی‌آورند و گزارش عینی خود را به شرکت و مدیریت آن تحویل می‌دهند.»


چه زمانی باید از منابع انسانی کمک گرفت؟


بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقاتی ADP، به دلیل کمبود مداوم نیروی کار، منابع انسانی باید بیش از هر زمان دیگری نیازهای کارکنان را تأمین کند.

ویلیامز در اینسایدر می‌گوید از نظر آماری، اگر یک شرکت ۱۰۰۰ نفر در بخش منابع انسانی داشته باشد، حدود ۵۰ درصد آنها در بخش استخدام و ۲۵ درصد در بخش مزایا، حقوق و دستمزد، آموزش و وظایف مشابه هستند. ۲۵ درصد باقیمانده از متخصصان منابع انسانی یا شرکای تجاری هستند که مسائل کارمندان را مدیریت می‌کنند. اینها افرادی هستند که کارمندان ممکن است آنها را با یک دوست اشتباه بگیرند.

ویلیامز می گوید: «بیشتر افرادی که متخصص منابع انسانی می‌شوند، برای خدمت به کارکنان در آنجا هستند. آنها مهربان، متفکر و دلسوزند و دوست دارند با مردم کار کنند. اما به آنها دستمزد نمی‌دهند تا با کارمندان متحد شوند.»
کارمندان چه زمانی باید با منابع انسانی تماس بگیرند؟ ویلیامز می‌گوید: «وقتی آنها سؤالاتی درمورد مزایا یا قوانین کار دارند؛ زیرا منابع انسانی می‌تواند به یافتن خدمات و منابع کمک کند و گزارش‌های کارکنان را از نقض آشکار قوانین دریافت کند.»

ماری هلن بودورث در سرمقاله‌ای برای کندین اچ آر ریپورتر اشاره کرد که منابع انسانی نقش مهمی در از بین بردن نژادپرستی در محیط کار دارد.


در جست‌و‌جوی کمک به بیرون از محیط کار رجوع کنید


ویلیامز می‌گوید برای کمک گرفتن به هنگام درگیری کاری، کارکنانی که به مشکل برخورده‌اند باید به افرادی خارج از شرکت خود مراجعه کنند. او توصیه می‌کند کارمندان به خارج از سازمان خود بروند، زیرا افراد بیرونی چشم‌انداز عینی‌تری خواهند داشت که با سیاست شرکتی درهم‌تنیده نیست.

فراتر از آن، ویلیامز به مردم پیشنهاد می‌کند که برای «تسکین» به بهترین دوست، شریک یا مشاور خود مراجعه کنند. بر اساس یک گزارش، در اولویت‌های منابع انسانی برای سال ۲۰۲۳ حفظ کارکنان در صدر فهرست (۲۰ درصد)، پس از آن استخدام (۱۴ درصد) و فرهنگ شرکت (۱۲ درصد) قرار دارد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ig4u
1 نظر
  1. […] گوردون، یک روان‌شناسی است که میزگرد توسعه منابع انسانی را با محوریت کتاب «چگونگی ایجاد محل کار موفق» برگزار […]

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.