کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نتایج مثبت یک فناوری

نظارت از راه دور بیماران در آمریکا بیش از 70 میلیون متقاضی دارد

شاید آخرین بخشی که تأثیرات دیجیتالی‌شدن را به خود گرفته، مراقبت‌های بهداشتی باشد که به واسطه کرونا، حالا وارد دوران جدید خود شده است. در این میان، یکی از ابزارهایی که سیستم‌های بهداشتی و درمانی بسیاری کشورها از جمله ایالات متحده از آن برای کاهش هزینه‌های سلامت استفاده می‌کنند، خدمات فناورانه نظارت از راه دور بیماران یا RPM است. این نوع مراقبت، دامنه دسترسی پزشکان را افزایش می‌دهد و ارتباط دائمی بین بیماران و مراقبان سلامت را هم بیشتر می‌کند. این خدمات به طور کلی هوشمندتر و مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و کانال‌های درآمدی بالقوه‌ای را برای حوزه سلامت ایجاد می‌کند.


جبران کمبود کارمندان با خدمات آنلاین


جالب اینجاست که خدمات نظارت از راه دور بیمار بر خلاف سایر روش‌های خدمات سلامت از راه دور، نیازی به صوت یا تصویر برای تعامل ندارد. تنها چیزی که لازم است، فناوری‌هایی برای جمع‌آوری و تفسیر داده‌های فیزیولوژیک است. خدمات نظارت از راه دور بیمار شامل دستگاه‌هایی است که سلامت بیمار را خارج از فضای بیمارستان یا کلینیک پایش می‌کند. مثل مانیتورهای قند برای بیماران دیابتی یا مانیتور فشار خون برای بیماران قلبی.

مزیت اصلی این خدمات بهبود تصمیم‌گیری برای ارائه‌دهندگان سلامت است؛ چراکه می‌تواند به‌طور مداوم داده‌هایی را ارائه دهد که بینش بهتری نسبت به وضعیت بیمار ایجاد کند. از دیگر مزایای آن می‌توان به کاهش بستری مجدد بیماران، بهبود دسترسی به مراقبت و کاهش کمبود کارمندان اشاره کرد.


متقاضیان به 6/70 میلیون نفر می‌رسند


آن‌طور که گزارش جدید اینسایدر‌ اینتلیجنس نشان می‌دهد، به نظر می‌رسد نزدیک به 6/70 میلیون بیمار در ایالات متحده که معادل 2/26 درصد جمعیت هستند، از خدمات نظارت از راه دور بیمار استفاده می‌کنند. بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته ارزش بازار جهانی خدمات نظارت از راه دور بیمار تا سال 2027 به بیش از 7/1 میلیارد دلار می‌رسد که تقریباً 128 درصد بیشتر از ارزش فعلی آن یعنی 7/745 میلیون دلار است.

ارائه‌دهندگان سیستم‌های نظارت از راه ‌دور بیمار با این کار برخی هزینه‌های جانبی مانند بستری مجدد را کم کرده‌اند. به‌عنوان مثال، مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ با مجهز کردن بیماران به تجهیزات نظارت از راه دور، میزان بستری مجدد آنها را تا 76 درصد کاهش داد و رضایت بیماران را به 90 درصد رساند.


مثبت‌شدن نرخ بازگشت سرمایه


kکته مثبت دیگر این فناوری، افزایش سود برای سرمایه‌گذاران است؛ به‌طوری که سرمایه‌گذاران این حوزه به واسطه شیوع بیماری‌های مزمن، نرخ بازگشت سرمایه خود را هم مثبت کرده‌اند. گزارش منتشرشده از یک تحقیق که 25 سازمان مراقبت‌های بهداشتی را بررسی کرده، نشان می‌دهد 38 درصد از سازمان‌های فعال در حوزه مراقبت‌های بهداشتی دیجیتال، کاهش هزینه‌های بستری مجدد را گزارش داده‌اند.

روند بعدی در فناوری نظارت از راه دور بیمار، کوچک‌سازی است. به‌عنوان مثال دکس‌کام با همکاری واحد علوم زیستی آلفابت و وِریلی، روی حسگر قابل کاشت جدیدی تحقیق می‌کند که داده‌های سلامت را از طریق بلوتوث به دستگاه‌های ناظر یا تلفن هوشمند منتقل می‌کند. از جمله شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توان به دکس‌کام، علوم زیستی هانی‌ول، مِدترانیک، مراقبت‌های بهداشتی فیلیپس، رِدمِد و سنسِئونیک اشاره کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/ujqz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.