رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نظارت پویای بیولوژیکی

همکاری نوکیا و آئروفارمز در هوشمندسازی مزارع عمودی

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

آئروفارمز و آزمایشگاه‌های بل شرکت نوکیا مشارکت نوآورانه‌ چندساله‌ای را به‌تازگی آغاز کرده‌اند تا با تقویت تخصص‌ها و قابلیت‌های مشترکشان، فعل و انفعالات گیاهان را در پیشرفته‌ترین سطوح رصد کنند.
آئروفارمز از پیشگامان جهانی کشاورزی عمودی سرپوشیده است و تخصص تجاری، کنترل‌های جامع زیست‌محیطی، پلتفرمی از داده‌های متمرکز کشاورزی و هسته بنیادی بینایی ماشین را در این همکاری فراهم می‌کند. آزمایشگاه‌های بل نوکیا هم به‌ عنوان بازوی تحقیقات صنعتی نوکیا، سیستم‌های نوآورانه کنترل پهپاد، شبکه‌های بی‌سیم خصوصی و فناوری‌ حسگرهای سیار مبتنی بر هوش مصنوعی را وارد کار می‌کند. چنین ترکیبی از فناوری‌های جدید به آئروفارمز اجازه می‌دهد تا به سطح بالاتری از فهم تصاویر برسد و به‌عنوان اپراتوری پیشرو در صنعت مزارع عمودی هوشمند، قابلیت‌های خود را افزایش دهد.

این دو مجموعه همکاری‌شان را از سال ۲۰۲۰ آغاز کرده‌اند و حالا آماده‌اند که سیستم پیشرفته خود را در تمام محصولات آئروفارمز و در مزارع عمودی سرپوشیده در شهرهایی مثل دان‌ویل، ابوظبی و ویرجینیا پیاده کنند.
دیوید روزنبرگ، مدیرعامل آئروفارمز، می‌گوید که با این همکاری، آن‌ها می‌توانند هرروز و از هر گیاه به شیوه‌ای مقرون‌به‌صرفه عکس‌برداری کنند و این سطح از عکس‌برداری به ما این امکان را می‌دهد که با نظارت بیولوژیکی گیاهان به‌صورت پویا، کشاورزان بهتری باشیم.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/nnhm
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.