کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نقد مدیرعامل ریپل به SEC

این روزها همه از دست نهاد ناظر مالی آمریکا ناراضی‌اند

انتقادها به سیاست‌گذاری مهم‌ترین نهاد نظارتی مالی آمریکا یعنی SEC در جامعه رمزارز در حال بالا گرفتن است. بعد از اینکه فریار شیرزاد، مدیر ارشد ایرانی-بریتانیایی کوین‌بیس در انتقادی بی‌سابقه این نهاد را متهم کرد که با چهارچوب‌های دِمُده در حال قانون‌گذاری یک حوزه جدید است، حالا صدای دیگر مدیران و چهره‌های ارشد این حوزه هم بلند شده است.

شیرزاد که خود در دوره‌ای از مشاوران اقتصادی رئیس‌جمهوری آمریکا هم بوده، حالا به‌عنوان مدیر ارشد سیاست‌گذاری و تنظیم‌گری در صرافی کوین‌بیس مشغول فعالیت است و تأکید کرده چهارچوب‌هایی که این نهاد در حال استفاده از آنها برای محدود کردن پروژه‌ها یا کسب‌وکارهای رمزارزی است، صرفاً در فضای سنتی مالی جواب می‌دهند و مناسب قانون‌گذاری در حوزه کریپتو نیستند. حالا در اظهارنظر انتقادی دیگری، یکی از مدیران شناخته‌شده بازار هم به SEC تاخته است.

«براد گارلینگ هاوس»، مدیرعامل ریپل که یکی از پروژه‌های پرحاشیه سال‌های اخیر این بازار بوده، از رویکرد نظارتی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) انتقاد و اعلام کرده که با صحبت‌های کمیسیونر «کارولاین دی فام» (Caroline D Pham) موافق است.

فام، چند روز پیش در بیانیه خود گفته بود که SEC ادعا می‌کند ده‌ها دارایی دیجیتال، از جمله آنهایی که می‌توانند به‌عنوان توکن‌های کاربردی و توکن‌های مرتبط با سازمان‌های خودگردان غیرمتمرکز عمل کنند، اوراق بهادار هستند. او معتقد است هرچند قوانین و مقررات یک صنعت باید با شفافیت ایجاد شود، اما SEC قصد انجام چنین کاری را ندارد.

به نظر می‌رسد با شدت‌گرفتن سخت‌گیری SEC نقدهایی از این دست بیش از گذشته در فضـــــــــای رمزارز جهانی شنیده شود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/uq21
1 نظر
  1. […] نبرد کمیسیون مرتبط با کوین‌بیس با توکن‌ XRP (توکن‌ شبکه ریپل) هم از همین نحوه طبقه‌بندی توکن‌های […]

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.