کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نوآور باشید نوآور بمانید

چگونه کسب‌وکاری موفق داشته باشیم؟

کسب‌وکارهای خرد برای بالا بردن مزیت رقابتی خود سعی می‌کنند در ارائه کالا و خدمات نهایت نوآوری را به ‌کار بگیرند، اما عملا چقدر ممکن است که تمامی استارتاپ‌های موجود در بازار از ایده‌های نوآورانه بهره گرفته باشند؟ فعالان بازاریابی و متخصصان کسب‌وکار معیارهایی را برای سنجش میزان خلاقیت واقعی شرکت‌ها ارائه کرده‌اند.

اولین و مهم‌ترین شاخص در یک کسب‌وکار نوآورانه، تحقق آن چیزی است که زمانی غیرممکن به ‌نظر می‌رسیده ‌است. باید تمامی راه‌های قدیمی را کنار گذاشت و به طرح‌های نو و جدیدِ کسب‌وکار روی آورد. مثلا به این فکر کنید که اگر تمامی راه‌های قدیمی ارسال محصولات را از شما بگیرند، چگونه محصول خود را خواهید رساند؟ اگر توانستید به مدلی جدید بیندیشید و آن را عملی کنید، خلاق بوده‌اید.

ممکن است که کار شما در حالِ حاضر خلاقانه باشد، اما باید بتوانید این نوآوری را استمرار دهید و آن را به عنوان یک مزیت دائمی و ماندگار حفظ کنید. یکی از راه‌های بازتولیدِ مداومِ این خلاقیت، توجه به نقاظ ضعف سازمانی است. پیشگام بودن همیشه به‌ معنای خلق ایده‌های نو نیست.

این واقعیت را باید پذیرفت که ایده‌های نوآورانه بسیار کمی قابل تصور هستند و بسیاری از آن‌ها تاکنون معرفی و عملی شده‌اند. گاهی بهتر است که ایده‌های قدیمی را به‌ کار ببندید و آن‌ها را بهبود ببخشید. به طور کلی هرچه فرهنگ سازمانیِ شما پویاتر باشد و افراد امکان ارائه آزادانه نظرات خود را داشته باشند، احتمال موفقیت کسب‌وکار شما بیشتر خواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/05ta
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.