کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

نگاهی به آمارهای کمپین بلک‌بیوتی خانومی / بیش از ۴۵ میلیارد تخفیف در کمپین بلک‌فرایدی

بلک‌فرایدی یا به‌اصطلاح جمعه سیاه از دهه ۵۰ میلادی در فیلادلفیای آمریکا مرسوم شد. بلک‌فرایدی به روز جمعه پس از روز شکرگزاری یا آخرین جمعه ماه نوامبر گفته می‌شود که کم‌کم رنگ و بوی تجاری به خود گرفته است. در این روز کسب‌وکارها کمپین‌های تخفیف راه‌اندازی می‌کنند تا مردم بتوانند در آستانه سال نو میلادی خریدها و هدیه‌های خود را راحت‌تر تهیه کنند.

این کمپین چند سالی است که در بین مردم ایران هم محبوب شده است. تا چند سال گذشته برخی از ایرانی‌ها برای استفاده از تخفیف‌های بلک‌فرایدی معمولاً به کشورهای همسایه می‌رفتند و کالاهای مورد نیاز خود را تهیه می‌کردند. با رواج تجارت الکترونیک، رؤیای خرید در بلک‌فرایدی برای ایرانی‌ها تسهیل شد و مردم توانستند بدون خروج از کشور از تخفیف‌های ارائه‌شده در این روز استفاده کنند.

در سال‌های اخیر اما شاهد هستیم که کسب‌وکارهای ایرانی نیز به مناسبت بلک‌فرایدی اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی و ارائه تخفیف‌های ویژه روی محصولات خود می‌کنند و این مقطع زمانی را به‌عنوان یک فرصت طلایی برای افزایش فروش خود در نظر می‌گیرند.


کمپین بلک‌بیوتی به مناسبت بلک‌فرایدی


یکی از فروشگاه‌های آنلاین که در سال‌های اخیر در این کمپین حضور فعال و پررنگی داشته، فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی خانومی است. با توجه به استقبال بسیار زیاد افراد از محصولات آرایشی و بهداشتی، آمارهای کمپین بلک‌بیوتی خانومی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کند می‌تواند قابل توجه باشد.

فروشگاه اینترنتی خانومی ازجمله فروشگاه‌هایی بود که در ایران اقدام به برگزاری کمپین بلک‌فرایدی کرد. این فروشگاه امسال نیز با راه‌اندازی کمپین «بلک‌بیوتی» به استقبال بلک‌فرایدی رفت. این کمپین از تاریخ ۲۰ آبان اطلاع‌رسانی شد و از ۹ شب ۲۹ آبان آغاز شد و تا ۶ آذر ادامه داشت و در مجموع بیش از ۴۵ میلیارد تومان تخفیف به مشتریان داده شد.


فروش بیش از ۷۰۰ هزار کالا


آمارها نشان می‌دهد در این بازه زمانی هفت‌روزه، بیش از ۷۰۰ هزار کالا در سایت و اپلیکیشن خانومی فروخته شده است. در سایت خانومی بیش از ۲۰ هزار نوع کالا از ۱۲۰۰ برند قابل سفارش است. همچنین خانومی توانست در این کمپین بیش از 45 هزار مشتری جدید جذب کند.

بزرگ‌ترین سبد خرید خانومی در کمپین بلک‌بیوتی شامل ۸۸ کالا بوده است. به‌علاوه گران‌ترین سبد خرید بیش از 195 میلیون تومان ارزش داشته است. بیشترین تخفیف روی یک سبد خرید در این بازه زمانی نیز بیش از 80 میلیون تومان بوده است.


نرخ تبدیل سایت خانومی رکورد خود را شکست


طبق آماری که خانومی عرضه کرده، این پلتفرم بیش از دو میلیون کاربر یکتا و بیش از یک میلیون مشتری یکتا دارد که در روز جمعه توانسته نرخ تبدیل کاربر به مشتری را به عدد ۸.۸ برساند؛ همچنین این عدد در کانال دایرکت به ۱۳.۷ رسیده است.

افزون بر این، در بازه برگزاری کمپین، ۷.۸ میلیون اکانت یکتا در صفحه اینستاگرام خانومی با محتوا درگیر شدند و بیشتر از ۵۵ میلیون ایمپریشن در این شبکه اجتماعی ایجاد کردند.

بیشترین کاربرانی که در این کمپین از سایت خانومی خرید کردند به ترتیب از استان‌های تهران، اصفهان، فارس، خراسان رضوی، البرز، خوزستان، مازندران، گیلان، کرمان، آذربایجان شرقی و همدان بوده‌اند.

ارائه این گزارش از سوی فروشگاه اینترنتی خانومی بیانگر این موضوع است که تجارت الکترونیکی در ایران همچنان حوزه‌ای است که می‌تواند به رشد خود ادامه دهد. هرچند موضوع بلک‌فرایدی، تخفیف‌هایی که در این روز ارائه می‌شود، تطابق آن با نیازهای بازار ایران و مواردی از این دست، همچنان جای بحث و گفت‌وگو دارد، اما نمی‌توان از این رویداد و فرصتی که برای کسب‌وکارها و خریداران ایرانی فراهم می‌کند، به سادگی گذشت.

 

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/eth5
1 نظر
  1. المیرا می گوید

    ممنونم میشم نظرتون رو درباره فروشگاه ارس یاب بیان کنید

نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.