رسانه اقتصاد نوآوری ایران

هدف اول: کمک به بیماران دیابتی

آیدیا

اپلیکیشن آیدیا چیزی فراتر از یک اپ رژیم غذایی است و تمرکزش را از همان ابتدای کار روی بیماران دیابتی گذاشته است. این بیماری مزمن که هنوز درمانی قطعی برای آن پیدا نشده است.

دکتر سوده رزاقی، متخصص تغذیه و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم‌پزشکی شهید بهشتی معتقد است یکی از سخت‌ترین قسمت‌های این بیماری، جایی است که والدینی متوجه بروز این بیماری در کودک خود می‌شوند. حالا با صدها سؤال در روز مواجه می‌شوند که برای رسیدن به پاسخ آن‌ها همواره دسترسی به پزشک معالج ندارند.

این اپلیکیشن طوری طراحی شده که گویی مدیری را برای کنترل سلامتی خود به استخدام درآورده‌اید. در صورت تمایل رژیم غذایی مناسب در اختیار شما قرار می‌دهد و در صورتی که اضافه‌وزن داشته باشید، برای کاهش آن برنامه‌ریزی می‌کند.

رزاقی می‌گوید: «ما به کاربر کمک می‌کنیم تا دُز انسولین مورد نیاز روزانه‌اش را هم مدیریت کند. علاوه بر این، امکان ثبت و ضبط اعداد قند خون را ایجاد کردیم تا مثل یک پرونده پزشکی آنلاین همیشه با بیمار باشد و این دیتاها از طریق یک پنل کاربری در اختیار پزشک قرار خواهد گرفت.»

به گفته متخصصانی که آیدیا را طراحی کرده‌اند، 42 فاکتور اصلی وجود دارند که می‌توانند روی میزان کنترلی که فرد مبتلا به دیابت روی قند خونش دارد، تأثیر بگذارند. اغلب این عوامل مربوط به سبک زندگی هستند؛ از وضعیت تغذیه و انتخاب‌های غذایی گرفته تا خواب و استرس و… یا حتی مواردی چون میزان حساسیت به انسولین.

در این اپ، هر کاربر به شکلی منحصربه‌فرد با اطلاعاتی که به اپ می‌دهد، برنامه خود را دریافت می‌کند که ممکن است حتی با آدمی با شرایط یکسان مشابه نباشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/1j7n
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.