کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همان چیزی هستیم که می‎فروشیم

نگاهی به فعالیت استارباکس در اینستاگرام

بدون هیچ اغراقی، استارباکس را می‌توان ستاره برندها در شبکه‌های اجتماعی دانست. برندی که از پینترست گرفته تا فیس‌بوک، یوتیوب، توییتر و اینستاگرام را به خدمت گرفته تا با مخاطبان خود رابطه نزدیک‌تری برقرار کند. موفقیت استارباکس در توسعه و مدیریت شبکه‌های اجتماعی، می‌تواند موضوع یک مقاله بلند یا حتی یک کتاب باشد، اما در این چند خط، نگاهی به فعالیت این برند در اینستاگرام خواهیم داشت.

همیشه محبوب
استارباکس همیشه یکی از پرطرفدارترین برندهای فعال در اینستاگرام بوده است. درحالی که از سال 2016 این برند را 3/3 میلیون نفر در پلتفرم اینستاگرام دنبال می‌کردند، امروز استارباکس حدود 18 میلیون فالوئر دارد و بعضی از پست‌های آن، بیشتر از یک میلیون بار بازدید می‌شود. گرچه نوع محتوای تولیدشده در این صفحه چندان متنوع نیست، اما تنوع رنگی و نمایش محصول آماده مصرف در موقعیت‌های متفاوت، مخاطب را از دیدن پست‌های استارباکس خسته نمی‌کند.

ما شبیه محصولمان هستیم
پست‌های رنگارنگ و جذاب، همراه با کپشن‌های خلاقانه با چاشنی طنز، برگ برنده استارباکس در اینستاگرام است. نمایش یک سبک زندگی مدرن و پرتکاپو که جوهره فرهنگ مصرف قهوه آماده است، نشان‌دهنده موفقیت استارباکس در انتخاب الگوی محتوایی مناسب است.

UGC در خدمت توسعه
بسیاری از این پست‌ها نشان‌دهنده وفاداری مصرف‌کنندگان به این برند هستند و بدون صرف هزینه‌ای از سود استارباکس، در قالب UGC یا محتوای تولیدشده توسط کاربران، در اختیار این برند قرار می‌گیرند. اما انتخاب عکس ارسالی کاربران، تنها ابزاری برای کاهش هزینه تولید محتوا نیست، بلکه گویای ارتباط صمیمانه آن‌ها با کاربران و مصرف‌کنندگان است.

همه‌چیز به سادگی یک لیوان قهوه بیرون‌بر
هویت بصری صفحه اینستاگرام استارباکس، گویای هویت این برند است. یک محصول همیشه در دسترس و آماده مصرف که برای جوانان فعال و درگیر در شتاب زندگی تولید می‌شود. در صفحه اینستاگرام استارباکس، با تکیه بر رنگ‌های شاد جوانی القا می‌شود، با نمایش محصول در حال مصرف، آماده مصرف بودنش در کشاکش یک زندگی شلوغ مطرح می‌شود و با تصاویر متعدد بیرونی، سرعت و حرکت زندگی مصرف‌کنندگان به نمایش گذاشته می‌شود. تنها جذابیت بصری نیست که به تحکیم ارتباط کاربران و این صفحه کمک می‌کند، بلکه در این صفحه همه‌چیز در خدمت ایجاد رابطه‌ای ماندگار با مخاطب است. از رنگ و کپشن و تصویر گرفته تا هشتگ‌ها.

محتواهای گرافیکی تولیدشده در صفحه استارباکس ساده هستند، اما مخاطب صفحه را به همراه شدن با برند ترغیب می‌کنند. پرسیدن سؤال‌هایی که نرخ مشارکت را بالا می‌برد یا تولید موشن‌های ساده‌ای که بر محبوبیت این محصولات صحه می‌گذارد، استارباکس را بدون صرف هزینه زیاد برای تولید محتوای خاص به نتیجه می‌رساند. ماهیت این محصول، سادگی و سهولت در تهیه و مصرف را به همراه دارد و صفحه ساده استارباکس هم گویای همین پیش‌فرض است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/0b42
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.