همدستی در نقض حقوق بشر

کارمند یهودی گوگل در حمایت از مردم فلسطین از شغل خود استعفا داد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

کارمند یهودی گوگل با نوشتن نامه‌ای مبنی بر استعفای خود، این شرکت را به «ایجاد محیطی ترسناک» برای کارکنان حامی فلسطین متهم کرد. آریل کورن همچنین به گوگل اتهام «همدستی در نقض حقوق بشر فلسطینی‌ها» را زده است.

گوگل قراردادی میلیارد دلاری با آمازون، دولت و ارتش اسرائیل دارد. آریل کورن در نامه‌ای خطاب به همکارانش در گوگل گفت که آنجا را ترک می‌کند و این شرکت را متهم به انتقام گرفتن از او و سایر کارمندانی کرد که در حمایت از فلسطین صحبت کرده بودندو

کورن که خود را کارمند یهودی گوگل معرفی می‌کند، در مدیوم نوشت: «گوگل به جای گوش دادن به کارمندانی که از او می‌خواهند به اصول اخلاقی خود عمل کند، قراردادهای نظامی را با دقت دنبال می‌کند و صدای کارمندان خود را از طریق ساکت کردن و برخوردهای تلافی‌جویانه نسبت به من و بسیاری دیگر از بین می‌برد.»

کورن که بیش از هفت سال در گوگل کار کرده است، یکی از دو کارمندی بود که در اکتبر ۲۰۲۱ برای پروژه 2/1 میلیارد دلاری نیمبوس، مشارکتی بین گوگل، آمازون، دولت و ارتش اسرائیل، علیه این شرکت صحبت کرد. کورن عنوان کرد که گوگل در ماه می ۲۰۲۱، در میان خشونت‌های نظامی اسرائیل که به کشته شدن برخی فلسطینی‌ها در غزه منجر شد، نقش خود را در پروژه نیمبوس اعلام کرد.

پروژه نیمبوس، یک سیستم محاسبات ابری ساخته‌شده توسط گوگل و آمازون است که هوش مصنوعی و ابزارهای یادگیری ماشین را در اختیار دولت و ارتش اسرائیل قرار می‌دهد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/fp8c
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.