رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همه‌چیز غیرعقلانی و غیرمنطقی است

واکنش بحث‌برانگیز بیل گیتس در مورد رمزارزها

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

میلیاردر مایکروسافت، در روز سه‌شنبه طی سخنرانی خود در تک‌کرانچ اعلام کرد: «رمزارزها و ان‌اف‌تی‌ها بر پایه‌های غیرمنطقی و غیرعقلانی بنا شده‌اند.»او در ادامه سخنان خود گفت: «این دارایی‌ها بیش از حد ارزش‌گذاری شده‌اند و تنها زمانی که سرمایه‌گذاران به اندازه کافی به آنها تمایل داشته باشند، ارزش خواهند داشت.»گیتس با اشاره‌ای کنایه‌آمیز به مجموعه ان‌اف‌تی محبوب Bored Ape Yacht Club گفت: «تصاویر دیجیتالی گران‌قیمت از میمون‌ها مشکلات جهان را حل می‌کند و آن را بهبود می‌بخشد.»

ان‌اف‌تی‌ها به‌طور کلی به دارایی‌هایی اطلاق می‌شوند که غیرقابل معاوضه‌اند و اغلب به‌عنوان راهی برای اثبات مالکیت دارایی‌های دیجیتالی مانند مجموعه‌های هنری یا ورزشی استفاده می‌شوند. بسیاری از کارشناسان با توجه به ماهیت رمزارزها، معتقدند که آنها بیش از حد تبلیغاتی هستند و آنها را برای محیط زیست مضر می‌دانند. گیتس در ادامه صحبت‌های خود گفت: «من با انواع دارایی‌ها آشنا هستم، اما در زمینه رمزارزها به هیچ‌وجه دخالتی ندارم.»

در هفته گذشته پس از اینکه سلسیوس، یک شرکت وام‌دهنده رمزارزی، تمام برداشت‌های حساب خود را متوقف کرد، رمزارزها سقوط بی‌سابقه‌ای را تجربه کردند. این نابسامانی در بازار رمزارزها به یک ورشکستگی بزرگ و اثرات منفی برای سایر بخش‌های این بازار دامن زده‌ است. این اتفاق درست در شرایطی رخ داد که رمزارزها در حال گذر از فروپاشی UST و لونا بودند. بیت‌کوین، بزرگ‌ترین رمزارز دنیا نیز از ابتدای سال ۲۰۲۲ بیش از نیمی از ارزش خود را از دست داده‌ است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/hfab
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.