کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

همکاری‌های اقتصادی سوریه و ایران از بیمه تا سیمکارت / سیمکارت‌های ایرانی وارد سوریه می‌شوند

مهرداد بذر‌پاش، رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی سوریه و ایران، اعلام کرده است: «به دنبال سفر اخیر رئیس‌جمهوری و هیئت ایرانی به سوریه ۱۶ سند همکاری بین دو کشور به امضا رسید که در این مدت کوتاه بسیاری از توافقات به نتیجه رسیده است.»

به گزارش ایسنا، طبق گفته رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه اپراتور سیار که توسط طرف ایرانی راه‌اندازی شده به زودی در سوریه فعال می‌شود و گردشگران و زائران ایرانی می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.


همکاری‌های اقتصادی جدید بین ایران و سوریه


بذرپاش اعلام کرد: «یکی از سطوح همکاری ایجاد اپراتور سیار است که با همکاری خوبی بین وزارت ارتباطات ایران و وزارت اتصالات سوریه به سرانجام رسیده و این پروژه در حال اجرایی‌شدن است. در این راستا به‌زودی سیم‌کارت‌های اپراتور سوم توسط طرف ایرانی در سوریه راه‌اندازی می‌شود و گردشگران و زوار می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.»

به نظر می‌رسد خارج از حوزه سیمکارت‌ها نیز برنامه‌های اقتصادی گسترده‌تری بین ایران و سوریه انجام خواهد گرفت. مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی، همچنین ایجاد بانک ایرانی در سوریه را یکی دیگر از بخش‌های همکاری دو کشور دانست و گفت: «برای انجام مبادلات بانکی طرف ایرانی اقدام به تأسیس بانک کرده که هرچه زودتر در هفته‌های آینده فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. این اقدام مهمی است که در حالت عادی شاید چند سال طول می‌کشید اما ظرف کمتر از سه ماه محقق شد.»

بذرپاش همچنین بیان کرد: «بیمه‌های مشترکی برای تسهیل امور گردشگری و زوار بین ایران و سوریه راه‌اندازی شده است. در خصوص تجارت آزاد نیز به نتایج مثبت و اجرایی رسیده‌ایم.»

او ادامه داد: «حذف تعرفه تجاری کالاهای دو طرف ازجمله ثمرات سفر اخیر است. قبلاً تعدادی از کالاها بین دو کشور ایران و سوریه بدون تعرفه بود اما با توافقات اخیر تقریباً تعرفه تمامی کالاها به صفر رسیده است.»

رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و سوریه در طرف ایرانی همچنین بیان کرد: «بیمه‌های مشترکی برای تسهیل امور گردشگری و زوار بین ایران و سوریه راه‌اندازی شده است. در خصوص تجارت آزاد نیز به نتایج مثبت و اجرایی رسیده‌ایم.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/5tgx
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.