کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ورود یک بازیگر جدید

آی‌تیکت هم به جمع بلیت‌فروش‌های سینمایی اضافه شد

سامانه بلیت‌فروشی «آی‌تیکت» برای توسعه مراکز بلیت‌فروشی سینمای ایران، با همکاری مؤسسه سینماشهر به‌ عنوان بازوی توسعه فنی و زیرساخت سازمان سینمایی کشور راه‌اندازی شد. در این مراسم اعلام شد با وجود رشد استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف در صنعت سینما، فعالیت این کسب‌وکارها و حضور سوپراپلیکیشن‌ها در این صنعت خالی است.

آرزو وصله‌چی، مدیرعامل سامانه آی‌تیکت در مراسم رونمایی از این سامانه گفت: «بازار اکران فیلم‌ها در ایران، آنچنان که مورد انتظار است، هنوز روزآمد نشده و جای خالی سوپراپلیکیشن‌ها و دانش‌بنیان‌های حوزه‌ آی‌تی در صنعت سینما و بازار اکران و بلیت‌فروشی به‌شدت احساس می‌شود. به همین دلیل ما در آی‌تیکت به‌ عنوان یک شرکت و محصول مبتنی بر فناوری اطلاعات، ایجاد پل و ارتباط میان این حوزه از سینما و استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های حوزه‌ آی‌تی را هدف و رسالت خود می‌دانیم.»

در ادامه این مراسم، هاشم میرزاخانی، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل مؤسسه سینماشهر گفت: «به‌ دنبال تعامل صنعت سینما با آی‌تی هستیم و با تفاهم ایجادشده با اپلیکیشن‌هایی که بیش از ۱۵۰ میلیون نفر نصب دارند، فرصت مناسبی برای جذب مخاطب به سینما به وجود خواهد آمد.»

آن‌طور که او توضیح داد، آی‌تیکت نیز بستری برای این اتفاق است. بر اساس اعلام میرزاخانی، در حال حاضر تنها سه سامانه فعال برای بلیت‌فروشی سینمای ایران وجود دارد، در حالی که باید این امکان توسعه یافته و در دسترس عموم سامانه‌های حرفه‌ای قرار گیرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/l9y6
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.