کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات اعلام کرد: تماس تصویری روی تلفن‌همراه راه‌اندازی می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صحبتی کوتاه امروز (26 بهمن) در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد که پیگیری تماس تصویری روی تلفن‌همراه‌اند و به زودی این سرویس راه‌اندازی خواهد شد.

اوایل سال 1392 بود که به دلیل مسائل شرعی جلوی ارائه تماس تصویری سیم‌کارت‌های رایتل که می‌خواست این خدمت را برای اولین بار در کشور ارائه کند و جزیی از امتیازات این سیم‌کارت محسوب می‌شد گرفته شد.

در نهایت بعد از پیچ و خم‌های بسیار اعلام شد که در آینده نزدیک با ارائه پیوست فرهنگی و مشخص شدن ضوابط آن، ارائه این سرویس از سر گرفته خواهد شد.

در گام بعدی، در سال 1394 و بعد از ورود همراه اول و ایرانسل به بازار تکنولوژی 3G، و در شرایطی که انحصار ارائه این سرویس از رایتل برداشته شد، پیوست فرهنگی برای ارائه تماس تصویری توسط وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی برای ریاست جمهوری در آن زمان ارسال شد، ولی تاکنون همچنان ارائه این سرویس در کشور مشخص نیست.

این شرایط در حالی رقم می‌خورد که اکنون نرم‌افزارهای ارتباطی موبایل به راحتی برای کاربران خود امکان استفاده از تماس‌های تصویری را فراهم کرده اند. نکته‌ی دیگر آنکه اگرچه اپراتورها تاکید دارند تماس‌های تصویری بخش قابل توجهی از درآمدهای آنها را در بر نخواهد گرفت، اما در شرایطی که نرم‌افزار‌های ارتباطی موبایل در رقابت شدید با اپراتورهای تلفن همراه قرار گرفته و بعضا حاشیه سود اپراتورها را با مخاطراتی همراه می‌کنند قطعا ارائه‌ی سرویس‌های جدیدی مانند تماس تصویری در توان رقابتی اپراتورها بی‌تاثیر نخواهد بود.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/qx8m
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.