کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات: به فکر راه‌اندازی دیتاسنتر دوم پیام‌رسان‌های داخلی هستیم

زارع‌پور در حاشیه نشست هیئت دولت اعلام کرد که دیتاسنتر دوم پیام‌رسان‌های داخلی راه‌اندازی خواهد شد

وزیر ارتباطات امروز ۱۵ فروردین در حاشیه نشست هیئت دولت اعلام کرد که این وزارت‌خانه قصد دارد دیتاسنتر دوم پیام‌رسان‌های داخلی را راه‌اندازی کند.

سه روز پیش پیام‌رسان داخلی ایتا برای مدتی دچار اختلال شد. حسین قائمی، روابط‌عمومی پیام رسان ایتا، در صفحه ویراستی خود نوشت: «به اطلاع کاربران می‌رساند به دلیل اشکال فنی در تجهیزات سخت‌افزاری شبکه، هم‌اکنون ارتباط کاربران با اختلال و قطعی مواجه است. کارشناسان فنی در حال تلاش برای رفع مشکل در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند. بدین‌وسیله بابت این اختلال در خدمت‌رسانی از حضور همه کاربران صمیمانه پوزش می‌طلبیم.»

عیسی زارع‌پور نیز با اشاره به این نقص فنی در حاشیه نشست هیئت دولت گفت: «این پیام‌رسان یک مشکل سخت‌افزاری داشت که حل شد و تلاش بر این است که مردم این اختلال‌ها را تجربه نکنند.»
او درباره تعدد اختلال‌ها در پیام‌رسان‌ها، گفت: «دیروز چند ساعت یک پیامرسان خارجی اختلال داشت. گاهی اختلال طبیعی است، ولی باید تلاش شود که تکرار نشود و به حداقل برسد. زیرساخت این پیام‌رسان‌ها را وزارت ارتباطات تأمین می‌کند و تلاش ما این است که روزبه‌روز کیفیت زیرساخت‌ها تقویت شود. در حال راه‌اندازی دیتا سنتر دوم این پیام‌رسان‌ها هستیم تا دیگر شاهد چنین مشکلاتی نباشیم.»

البته اولین‌بار نیست که اختلال در پیام‌رسان‌های داخلی و موضوع دیتاسنترهای آن‌ها مطرح می‌شود. اردیبهشت‌ماه سال گذشته بود که با قطعی چنددقیقه‌ای برق دیتاسنترهای پیام‌رسان‌های داخلی آن‌ها برای مدتی از دسترس خارج شدند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/iyeb
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.