کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

وزیر ارتباطات مطرح کرد / دلیل اختلال در اینترنت ارتقای شبکه است

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیئت دولت دلیل اختلال اینترنت در نیمه‌شب را ارتقای شبکه اعلام کرد.

به گفته او کار ارتقای شبکه معمولاً در نیمه‌شب انجام می‌‌شود و اختلال در کیفیت اینترنت نیز به همین خاطر بوده و در برخی مناطق بین ساعت یک تا دو صبح اختلال در شبکه اینترنت مشاهده شده است.

زارع‌پور در حاشیه جلسه هیئت دولت اشاره کرد که در حال افزایش 50درصدی لایه آی‌پی و توسعه شبکه مخابرات هستیم.

به گزارش ایسنا، وزیر ارتباطات در خصوص دلیل کاهش سرعت اینترنت در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار کرد: «در حال توسعه شبکه هسته مخابراتی کشور هستیم. تجهیزات جدید در شبکه قرار می‌گیرد و ظرف شش‌ ماه آینده ۵۰ درصد به ظرفیت لایه آی‌پی شبکه اضافه می‌کنیم. این کار معمولاً در نیمه‌شب انجام می‌شود و برخی مناطق به‌ دلیل ارتقای شبکه حدود ساعت ۱ الی ۲ شب اختلالات محدودی خواهند داشت.»


درباره کاهش سرعت اینترنت به اپراتورها اطلاع‌رسانی کرده‌ایم


زارع‌پور افزود: «کاهش کیفیت اینترنت از قبل به اپراتورها اطلاع‌رسانی شده بود اما تأکید داریم عموم مردم هم در جریان این امر باشند.»

او در ادامه اظهاراتش در خصوص اینترنت در حاشیه جلسه هیئت دولت به خبرنگاران گفت: «در دو سال گذشته ۷۷۰ روستای جدید به اینترنت متصل شده‌اند. از مجموع حدود ۵۰ هزار روستا، یک‌هفتم روستاهای متصل‌شده به اینترنت در دو سال اخیر در استان سیستان و بلوچستان بوده است. بیش از ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و بیش از هزار کیلومتر فیبر نوری کشیده شده است و تا پایان سال همه روستاهای سیستان و بلوچستان متصل به اینترنت می‌شوند.»


برخورد با مافیای فیلترشکن‌ها


از موضوعات دیگری که زارع‌پور در حوزه اینترنت بیان کرد بحث فیلترشکن‌ها بود. او اعلام کرد که برای برخورد با مافیای فیلترشکن نیازمند همکاری مجلس است.

به گفته زارع‌پور نمایندگان بایستی با یک طرح دوفوریتی، بستر قانونی لازم برای برخورد با کسانی که از نیاز مردم سوء استفاده و جیب خود را پر می‌کنند، فراهم شود.

او در خصوص مبارزه با فیلتر‌شکن‌ها اعلام کرد تنها کار فنی نمی‌تواند با این مسئله برخورد کند و در این راستا باید مجلس شورای اسلامی راه‌حلی ارائه دهد.

زارع‌پور گفت: «بارها گفته‌ام فیلترشکن باعث ایجاد ناامنی در گوشی مردم و کند شدن سرعت اینترنت می‌شود. همچنین مخاطرات زیادی به همراه دارد و نگرانی‌های نمایندگان هم بحق است.»

لازم به ذکر است که استفاده از فیلترشکن‌ها به دلیل فیلترینگ گسترده بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، به‌خصوص در یک سال گذشته، در بین مردم رواج بسیار داشته است.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/z3u9
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.