کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ون‌ها و کامیون‌های بیشتری برقی می‌شوند

نتایج لایحه آب‌و‌هوا

اعتبارات مالیاتی در راستای قانون کاهش تورم، می‌تواند صاحبان مشاغل ایالات متحده را – فراتر از شرکت‌های بزرگی مانند آمازون و والمارت – برای خرید خودروهای برقی بدون آلایندگی تشویق کند.

طبق آخرین گزارش مجمع اقتصادی جهان، رونق تجارت الکترونیک تا سال ۲۰۳۰، ۳۶ درصد به فعالیت سیستم تحویل کالا اضافه می‌کند که بالطبع با تولید گاز کربن همراه است. وسایل نقلیه از جمله کامیون‌های پستی، بهترین گزینه برای برقی شدن هستند. مسیر این خودروها دائمی و کوتاه است. به این معنی که برای شرکت‌ها آسان‌تر است که آنها را شارژ کنند و شارژ نگه دارند.

حتی قبل از لایحه جدید آب‌و‌هوا، برخی از کسب‌و‌کارهای بزرگ تعهداتی برای برقی‌کردن کامیون‌ها و وانت‌های خود داشتند. والمارت در ماه ژوئیه قراردادی را برای خرید 7500 ون تحویل الکتریکی از استارتاپ آرکانزاس کانو امضا کرد و طبق گزارش‌ها در حال آزمایش تعدادی از آنها در تگزاس است.

ماه گذشته، آمازون اعلام کرد اولین خودروهای تحویل الکتریکی آن که توسط خودروساز نوپای کالیفرنیایی ریوین ساخته شده بود، در چندین شهر ایالات متحده به جاده‌ها آمد. این خرده‌فروش آنلاین، سرمایه‌گذار در ریوین، گفته‌است که تا سال 2030 یکصد هزار دستگاه را مستقر خواهد کرد.

جیمز چن، معاون سیاست عمومی ریوین، در بیانیه‌ای کتبی گفت که اعتبارات مالیاتی تجاری خودروهای برقی «به برقی‌سازی خودروهای تجاری، از جمله برخی از وسایل نقلیه با بیشترین استفاده و آلاینده‌ترین خودروها در جاده‌ها سرعت می‌بخشد». آمازون از اظهارنظر در مورد قانون جدید آب‌و‌هوا خودداری کرد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/2tyj
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.