کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

ویزای یک‌ساله مالت به عشایران دیجیتال

گزینه‌ای مناسب برای فریلنسرهای تجربه‌گرا

کشور مالت اعلام کرده برای عشایران دیجیتال ویزای یک‌ساله قابل تمدید صادر می‌کند. مالت کشوری در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور که از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت آن شهر والتا است، به‌تازگی تصمیم گرفته به ‌مدت یک سال ویزای عشایر دیجیتال صادر کند.

عشایر دیجیتال یا دیجیتال نومد (Digital Nomad) به کسانی گفته می‌شود که فریلنسری می‌کنند یا به‌نوعی، کارهای خود را از راه دور انجام می‌دهند. حالا کشور مالت که در میان آب‌های دریای مدیترانه قرار دارد و بهترین مکان برای تفریح و گردش است، از این گروه فعالان دعوت کرده که محل کار خود را به آنجا منتقل کنند و به ‌مدت یک سال خیالشان از داشتن ویزا راحت باشد.

ویزایی که این کشور صادر می‌کند، تنها مختص افراد دورکار اهل اتحادیه اروپا نیست؛ بلکه به‌دلیل تقاضایی که از سمت شهروندان بریتانیایی و آمریکایی وجود داشته، مسئولان حوزه گردشگری مالت تصمیم گرفته‌اند به متقاضیان واجد شرایطی که از اتحادیه‌ اروپا نیستند هم ویزا بدهند.

مسئولان گردشگری این کشور گفته‌اند که این مجوز به مدت یک سال صادر می‌شود، اما در صورت درخواست تمدید اقامت از سوی افراد، در صورت واجد شرایط بودن، قابل تمدید است. همچنین برای متقاضیانی که قصد دارند کمتر از یک سال در این کشور حضور داشته باشند، ویزای ملی صادر می‌شود که با ویزای عشایر دیجیتال تفاوت دارد.

کسانی که برای اولین‌بار اسم کشور مالت را می‌شنوند و کمی با آن آشنا می‌شوند، در ابتدا گمان می‌‌کنند که به‌دلیل موقعیت جغرافیایی که این کشور دارد، تمام کلیشه‌های یک کشور جزیره‌ای مدیترانه‌ای مانند شهرهای آفتابی، ساختمان‌های رنگارنگ، سبک زندگی به‌ظاهر آرام و… را می‌شود در این کشور پیدا کرد، مالت کشوری است که علاوه‌ بر داشتن تمام این خصوصیات، نیازهای افراد تجربه‌گرا را هم کاملا برآورده می‌کند.

تجربه‌هایی که مالت در اختیار گردشگران می‌‌گذارد، متنوع است. از بازدید گنجینه‌های تاریخی این کشور گرفته تا بازدید از معماری‌های بسیار شیک که در سطح جهانی است. ماجراجویی‌های غذایی، خصوصا غذاهای محلی و روستایی، ماجراجویی در فضای آزاد، تفریحات دریایی، تجربه حضور در فضای بسیار دلپذیر و… از جمله خدماتی است که می‌توان با حضور در این کشور مجمع‌الجزایری دریافت کرد.

مالت کشوری است بین ایتالیا و سواحل شمال آفریقا که یکی دیگر از جذابیت‌های آن، چندفرهنگی بودن است و مهاجران بسیاری از کشورهای مختلف در این کشور ساکن شده‌اند. زبان رسمی مالت انگلیسی است و برای انجام امور تجاری هم از این زبان استفاده می‌کنند. از دیگر نقاط قوت این کشور، زیرساخت‌های مخابراتی بسیار قوی است که به‌عنوان اولین کشور در اتحادیه اروپا، خدمات اینترنت 5G ارائه می‌دهد.

مسئولان گردشگری این کشور می‌‌گویند گردشگرانی که می‌خواهند از ویزای عشایر دیجیتال استفاده کنند، راه دشواری در پیش ندارند. آن‌ها باید واکسینه شده باشند، ۳۰۰ یورو برای هزینه‌های اداری پرداخت کنند و در نهایت بیمه درمانی بگیرند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/cu3v
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.