کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پادرو حراج زمستانی خود را برگزار می‌کند / کمپین چله؛ فرصتی برای بهره‌وری فروشگاه‌های اینستاگرامی از بلک‌فرایدی

پادرو هم‌زمان با جشنواره‌های فروش در دنیا همانند بلک‌فرایدی تصمیم گرفته کمپینی چهل‌روزه را با هدف افزایش فروش فروشگاه‌های اینستاگرامی آغاز کند. این کمپین چهل‌روزه از آغاز آذرماه شروع به کار کرده است.

کمپین چله، اولین کمپین مشترک فروشگاه‌های خرد و متوسط است که در اینستاگرام برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌ عمومی پادرو در بلک‌فرایدی رشد مبلغ فروش فروشندگان بیش از ۳۸ درصد بود، اما رشد در تعداد سفارش‌های ثبت‌شده تنها در یک بازه سه‌روزه، بیش از ۱۱۹ درصد بوده است.


استفاده از تکنیک‌های فروش در بلک‌فرایدی


پشوتن پورپزشک، مدیرعامل پادرو با اشاره به اینکه بیشتر فروشگاه‌هایی که از ابزارهای پادرو برای کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند رشد را تجربه می‌کنند، گفت: «بهره بردن از تکنیک‌های خاص فروش در شبکه‌های اجتماعی موضوعی است که کسب‌وکارها نیاز دارند آن را بیاموزند و استفاده از دو محصول پادروشاپ که فروشگاه‌ساز مناسب برای شبکه‌های اجتماعی است و پادروپین که زیرساخت‌های مورد نیاز برای ارسال سفارش‌ها را فراهم می‌کند، به آن‌ها کمک می‌کند امکان دریافت و پردازش تعداد زیاد سفارش‌ها را داشته باشند و بتوانند با حمایت پادرو، بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهند.»

پورپزشک به فروشگاه‌هایی اشاره می‌کند که در روزهای عادی بین ۱۵ تا ۲۰ عدد سفارش داشتند و در زمان بلک‌فرایدی سفارش خود را به بیش از ۳۰۰ عدد در روز رسانده‌اند. جالب اینجاست که در این فروشگاه‌ها، خبری از جوایز گران‌قیمت و حتی ارسال رایگان نیست و صرفاً با استفاده از زیرساخت مناسب و تکنیک فروش، موفق می‌شوند سفارش‌ها را به ۱۰ تا ۲۰برابر بیشتر از سفارش‌ روزهای عادی خود برسانند.

با توجه به استقبال فروشگاه‌های اینستاگرامی از بلک‌فرایدی، پادرو در نظر دارد تا کمپین چله را بسیار گسترده‌تر برگزار کرده و به افزایش فروش این کسب‌وکارهای کوچک کمک کند.

یکی از اهداف کمپین چله، استفاده از پتانسیل‌های موجود در بازار تجارت اجتماعی برای رشد کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و کمک به پایداری آنهاست. به همین دلیل علاوه بر ارائه امکانات ویژه‌ بازاریابی و هدایت خریداران به سمت این فروشگاه‌ها، سعی کرده با روش‌های مختلف مثل اعطای جوایز جذاب علاوه بر جلب رضایت مشتریان علاقه‌مند به خرید از فروشگاه‌های اینستاگرامی که طرفدار خریدهای آسان و راحت نیز هستند، هیجان کمپین را نیز برای مخاطبان دوچندان کند.

پشوتن پورپزشک می‌گوید: «پادرو همچون گذشته، قصد دارد با حمایت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط که در فضای شبکه‌های اجتماعی فعال هستند، به توسعه و پایداری این بازار بزرگ به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار خرده‌فروشی آنلاین کشور کمک کند. معمولاً فروشگاه‌های کوچک سرمایه یا بودجه کافی برای تبلیغات اثرگذار یا تأمین جوایز مورد علاقه مشتریان خود را ندارند و پیوستن به کمپین چله به آنها کمک می‌کند تا بتوانند رشد و فروش بزرگ جمعی را تجربه کنند. در حقیقت پادرو در این کمپین در نظر دارد با همراه کردن تعداد مناسبی از فروشگاه‌های فعال، کمپینی اثرگذار برگزار کند که هر یک از آنها به تنهایی امکان آن را نداشته‌اند.»


بلک‌فرایدی؛ فرصتی برای فروش بیشتر در فروشگاه‌های اینترنتی


بلک‌فرایدی، جشنواره فروش یلدا یا نوروز فرصت‌های خوبی برای فروشندگان هستند تا بتوانند با استفاده از تنوع کالا و ارائه تخفیف،‌ مشتریان خود را افزایش و دامنه کسب‌وکارشان را توسعه دهند. پورپزشک معتقد است: «این تکنیک در تجارت الکترونیک باعث موفقیت و افزایش فروش بلندمدت در بسیاری از فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی در بیشتر کشورهای جهان و حتی ایران شده و ما در پادرو معتقدیم این روش برای کسب‌وکارهای فعال در شبکه‌های اجتماعی هم موفقیت به همراه خواهد داشت.»

تا به امروز بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه به این کمپین پیوسته‌اند و تنوع کالا در دسته‌بندی‌های مختلف را برای کاربران فضای آنلاین فراهم کرده‌اند. این کمپین که برای اولین‌بار در ایران برگزار می‌شود، بهترین امکان برای توسعه کسب‌وکارهای کوچک و متوسط است که پتانسیل رشد و توسعه را دارند و از پتانسیل‌های شبکه‌های اجتماعی برای فروش استفاده می‌کنند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/46fh
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.