رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پشتیبانی استرایپ از دلار دیجیتال

کاربران توییتر اولین کسانی هستند که از پشتیبانی استرایپ استفاده می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت پرداخت استرایپ قصد دارد به‌زودی پرداخت‌های رمزنگاری‌شده را در یواس‌دی کوین یا همان دلار دیجیتال (USDC) فعال کند. جالب است بدانید سازندگان توییتر اولین کسانی هستند که از این سرویس استفاده خواهند کرد.
«کاران شارما»، مدیر محصول استرایپ، روز جمعه ۲۲ آوریل در یک پست بلاگ گفت: «تاکنون فرایند پرداخت برای طرفداران، مشتریان، فریلنسرها و فروشندگان به‌خصوص در خارج از بازارهای اصلی تا حدی دشوار بوده است، اما با توجه به اهمیت روزافزون ذخیره ارزش رمزارزها، در تلاشیم که به چشم‌انداز «مسیرهای مالی آزاد جهانی» تحقق بخشیم و امیدواریم این امر رضایت‌بخش باشد.»
در همین راستا، استرایپ قرار است پرداخت رمزارزی را به کانکت (Connect) اضافه کند. کانکت، پلتفرم پرداخت استرایپ است که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. در حال حاضر، کسب‌وکارها از کانکت برای انجام عملیات پرداخت به ۷۰ کشور استفاده می‌کنند. لازم به ذکر است که این پرداخت‌ها با ارزهای محلی کشور مقصد انجام می‌شوند.
اولین شریک استرایپ که گروهی از کاربران توییتر هستند، می‌توانند از مسیرهای مالی مبتنی بر رمزارز برای دریافت درآمد رسانه‌های اجتماعی استفاده کنند. البته توییتر در حال حاضر هم از کانکت برای انجام پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. این پرداخت‌ها از طریق محصولات توییتر یعنی «تیکتد اسپیسز» (Ticketed Spaces) و «سوپرفالوز» (Super Follows) انجام می‌شوند.
به گفته این شرکت، پرداخت‌ها ابتدا در استیبل‌کوین USDC از طریق شبکه پلی‌گان (MATIC) پشتیبانی می‌شوند. دریافتی‌ها نیز به کیف پول‌های سازگار با پلی‌گان مانند متاماسک کوین‌بیس ولت و رین‌بو ولت
(Rainbow Wallet) واریز می‌شوند. سازندگان می‌توانند درآمد خود را به‌عنوان USDC نگه دارند یا آنها را به ارز محلی تبدیل کنند.
«جرمی‌ آلیر»، مدیرعامل سیرکل (Circle) در توییتر گفت: «ظهور ارزهای دیجیتالی مانند USDC باعث می‌شوند که هر فردی در هر نقطه‌ای از جهان بتواند به‌راحتی پول دریافت یا پرداخت کند. سیرکل یک شرکت فناوری مالی جهانی است که در زمینه نوآوری ارز دیجیتال و زیرساخت‌های مالی باز فعالیت می‌کند. در واقع این شرکت، حامی‌ دلار دیجیتال است.»
آلیر در توییت دیگری توضیح می‌دهد: «اینکه یکی از مهم‌ترین شرکت‌های پرداخت در جهان USDC را پذیرفته است، نویدبخش اتفاقات بسیار خوبی است. ما با استرایپ در مأموریت‌شان برای رشد تولید ناخالص اینترنت همکاری می‌کنیم و باور داریم که دلار دیجیتال قرار است به یکی از ارکان اصلی تجارت اینترنتی تبدیل شود.»
شارما اظهار داشته که استرایپ قصد دارد به مرور زمان مسیرهای مالی و ارزهای پرداختی بیشتری را به این شرکت اضافه کند. او افزود که استرایپ تا پایان سال از پرداخت‌های رمزارزی در بیش از ۱۲۰ کشور پشتیبانی خواهد کرد.
قابل توجه است که استرایپ ماه گذشته برای ارائه پشتیبانی از صرافی‌ها، رمپ‌ها، کیف پول‌ها و بازارهای توکن غیرقابل معاوضه شراکت خود با اف‌تی‌ایکس و بلاکچین دات‌کام را آغاز کرد.
استرایپ اولین شرکت پرداختی بزرگ در جهان بود که در سال ۲۰۱۴ از پرداخت‌های بیت‌کوینی پشتیبانی کرد، اما در سال ۲۰۱۸ به این پشتیبانی خاتمه داد و اعلام کرد: «بیت‌کوین تکامل‌یافته‌تر از آن است که ابزار مبادله باشد. بیت‌کوین بیشتر یک دارایی محسوب می‌شود.»

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bdoz
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.