رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پلتفرمی با 130 میلیون صفحه فروش اینترنتی

آمارهایی در مورد اینستاگرام در سال 2021

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه اجتماعی اینستاگرام در سال‌های اخیر بسیار توسعه پیدا کرده است، نگاهی به بعضی از آمارهای منتشره نشان می‌دهد که این شبکه اجتماعی تا چه میزان در عرصه‌های مختلف حائز اهمیت و غیرقابل حذف است.
این شبکه اجتماعی در سال 2020 تغییرات زیادی را پشت سر گذاشت، به شکلی که قطعا اکنون کارکردهایی بسیار فراتر از به اشتراک گذاشتن عکس و ویدئو دارد. ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی، در آخرین به‌روزرسانی‌ها به این شبکه اجتماعی افزوده شده است که امکان کسب‌وکار و فروش مستقیم از این نرم‌افزار میسر شده است. نگاهی به بعضی از آمارهای منتشره توسط این نرم‌افزار، می‌تواند راهنمای بعضی از کسب‌وکارهایی باشد که می‌خواهند از این بستر استفاده کنند.

این شبکه اجتماعی که از سال 2010 به بازار عرضه شده است و هم‌اکنون حدود یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. نسخه وب این اپلیکیشن، ششمین وبسایت پربازدید در جهان است. اتفاقی که نشان می‌دهد بسیاری از تصاویر اشتراکی مردم، در صفحه‌ای بزرگ‌تر از صفحات موبایل مشاهده می‌شوند. این شبکه چهارمین نرم‌افزار محبوب و دارای کاربری موبایلی جهان است و تنها فیس‌بوک، واتس‌اپ و فیس‌بوک منیجر نسبت به آن دارای مخاطب بیشتری هستند.


آمریکایی‌ها با داشتن 140 میلیون کاربر در اینستاگرام، حدود 12 درصد از کاربران این شبکه اجتماعی را شامل می‌شوند و 88 درصد از سایر کاربران از سایر کشورهای جهان هستند. کاربری این شبکه در میان کشورهای اروپای غربی حدود 17 درصد افزایش داشته است؛ این در حالی‌ است که قبل از شروع همه‌گیری، پیش‌بینی می‌شد که میزان این افزایش تنها 2/5 درصد باشد.
51 درصد از کاربران اینستاگرام را زنان و 49 درصد را مردان تشکیل می‌دهند. توجه به این امر از آن جهت ضروری است که نباید محتوای خود را بر مبنای تصورات قالبی و کلیشه‌های جنسیتی تنظیم کنید.


همه‌گیری ویروس کرونا، میانگین دقایقی را که کاربران در این شبکه وقت صرف می‌کردند، افزایش داده است. هر کاربر اینستاگرام به ‌طور متوسط حدود 30 دقیقه از روز در این شبکه زمان می‌گذارد. جالب آنکه حدود 200 میلیون کاربر طی این 30 دقیقه روزانه، حداقل به یک صفحه کسب‌وکار اینستاگرامی سر می‌زنند. همچنین 81 درصد کاربران اعلام کرده‌اند که این شبکه به جست‌وجو در مورد کیفیت محصولات به آن‌ها کمک کرده است. 130 میلیون صفحه فروش اینترنتی در اینستاگرام وجود دارد که مردم در سراسر جهان، محصولات خود را به مخاطبان عرضه می‌کنند.


اگر دارای یک صفحه کسب‌وکار در اینستاگرام هستید، باید به این نکته توجه کنید که بیش از 50 درصد از کاربران از جست‌وجوی اینستاگرام برای بررسی و پیدا کردن محتواهای جدید استفاده می‌کنند و می‌توانید با بعضی از تکنیک‌های ساده، صفحه خود را به آن‌ها عرضه کنید. 58 درصد از مخاطبان اعلام کرده‌اند که بعد از دنبال کردن استوری‌های یک برند به محصولات آن علاقه پیدا کرده‌اند، بنابراین اگر هنوز از استوری اینستاگرام استفاده نمی‌کنید، بهتر است تجدیدنظر کنید. مخصوصا آنکه 90 درصد از کاربران اینستاگرام، حداقل یک صفحه کسب‌وکار را دنبال می‌کنند. صفحات مربوط به کسب‌وکار می‌توانند حداقل تا حدود 46/1 درصد رشد مخاطب در ماه داشته باشند.

اینستاگرام به بخش مهمی از ارتباطات، زندگی روزمره و حتی خریدهای ما مبدل شده است. 55 درصد از خریداران لباس اعلام کرده‌اند که بعد از دیدن یک مدل در صفحات اینستاگرام به آن علاقه‌مند شده‌اند. بنابراین به نظر نمی‌رسد موفقیت این شبکه اجتماعی به این راحتی‌ها قابل جایگزینی با انواع دیگر باشد.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/snto
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.