کارنگ، رسانه اقتصاد نوآوری ایران
رسانه اقتصاد نوآوری ایران

پهپادها؛ پرچمداران نوآوری در صنعت لجستیک

ساخت بزرگ‌ترین بزرگراه بدون سرنشین جهان

بریتانیا در حال ساخت بزرگ‌ترین بزرگراه بدون سرنشین خودکار جهان است. طول مسیر آسمان 260 کیلومتر خواهد بود و پهپادها با شهرهایی از جمله آکسفورد و کمبریج در تماس‌اند.
برای آنکه از هرگونه تصادفات هوایی پیشگیری شود و مشکلی در این زمینه به وجود نیاید، حسگرهای روی زمین، هواپیماهای بدون سرنشین را در زمان واقعی ردیابی و آنها را در طول مسیرشان، دور از هواپیماهای دیگر راهنمایی خواهد کرد.
پروژه اسکای وی بخشی از یک پروژه 320 میلیون یورویی برای هوافضای بریتانیاست که باعث کاهش بودجه پهپادهای ارسال نامه و رها کردن آنها بدون سرنشین در اسکاتلند می‌شود.
پهپادها در حال حاضر جان مردم را در سراسر جهان، با رساندن کمک‌های پزشکی به مکان‌های صعب‌العبور نجات می‌دهند و این یکی از دلایل محبوبیت این پرنده‌هاست. آنها کاربردهای متنوعی دارند که این بخش فعالیت آنها در زمینه سلامت، یکی از آنهاست. پهپادها همچنین در صنعت خرده‌فروشی و تحویل سریع مرسوله‌ها به کمک شرکت‌هایی چون آمازون آمده‌اند و برای این غول خرده‌فروش مزیت رقابتی ایجاد کردند.
مجمع جهانی در سال ۲۰۱۹ انجمن پزشکی را برای رساندن واکسن به جوامع روستایی از طریق آسمان راه‌اندازی کرد. این شرکت بیش از 300 آزمایش تحویل واکسن را در تلانگانا در هند تکمیل کرده ‌است. پهپادها همچنین توانایی افزایش عملکرد محصول را دارند.

لینک کوتاه: https://karangweekly.ir/bn7e
نظر شما درباره موضوع

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.